Den siste magiker I

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Simen, en helt vanlig gutt fra Kløfta, får livet snudd på hodet når han er med på å knuse en rute i huset til en av stedets originaler. Når han våkner opp inne i stua hos den gamle mannen, blir han ikke bare helbredet for skadene han har pådratt seg. Han får også tilbud om opplæring i magiens fantastiske verden. Dette er den første boka i en trilogi.

ISBN13 9788202308315

EAN 9788202308315

Serie Den siste magiker (1)

Genre Fantasy

Flott ungdomsbok, men også morsom for voksne. Av de som har stiftet bekjentskap med Sigbjørn Mostue sine bøker om Alvetegnet, er dette en litt anderledes bok om magi. Nesten som i nåværende virklighet. Det har blitt nevnt at boken skal filmatiseres, og det syntes jeg så absolutt. Boken er spennende og lærerrik. Anbefales!

Likte denne boken. Coveret er stilig. Synes det var litt vanskelig å gi terningkast til denne boken. Den er ikke så bra som noen jeg har gitt 4, men heller ikke like dårlig som de jeg har gitt 3.. Jeg begynner nok å bli litt for gammel for denne boken, men den er original og interessant. Kaia og Minerva <3

"Musikk er noe av det mest magiske som finnes. Som filosofen Platon så treffende sa; "Musikk gir universet sjel. Den gir sinnet vinger, fantasien flukt og alvoret sjarm. Den gir munterhet og liv til alt.""

Bare en gammel magiker,hvisket Indianer'n tilbake og blunket lurt.

Følger trenden og lager liste

Følger trenden som alle andre og lager en liste over bøker jeg har lest i 2010

lekse