Lenket

av (forfatter) og Arne Svingen (forfatter).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

En lysende Kripos-karriere falt i grus da Lucinda ble tatt for å ha forsynt seg av et amfetaminbeslag. Nå soner hun med fotlenke i barndomshjemmet. Men da en forslått jente dukker opp på Mørk-gården, bestemmer Lucinda seg for å trosse soningen og forsøke å hjelpe jenta. Dette er den første boka om Lucinda Mørk.

ISBN13 9788202323202

EAN 9788202323202

Serie Lucinda Mørk (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oppland

Dette er den første boka om Lucinda Mørk, og handler om hennes soning med fotlenke hjemme i barndommens bygd i Gudbrandsdalen. Hun drar egentlig hjem til barndomsbygda på Vinstra for å prøve å finne ut hvem som er hennes biologiske far. En far hun aldri har kjent eller visst navnet på.
Så dukker det opp blant annet ei forvirra jente, noen asylsøkere og et par lik som har ligget lenge nedgravd. Lucinda havner selvsagt midt oppi hendelsenes sentrum, og blander seg inn i en etterforskning hun helst burde ha holdt seg unna...
Joda, Gudbrandsdalen har nok sine mysterier!
- Og etter denne kommer 'Dårekisten', med masse driv og spenning.

Denne boken havner i kategorien; virkelig spennende krim. Lucinda er en utradisjonell etterforsker, hun har fått sparken fra Kripos og skulle egentlig ha sittet i fengsel. Men hun klarer ikke gi slipp på det hun mener er en sak. Hun er en sympatisk person selv om menneskene rundt henne prøver å få henne til å forstå at hun krever for mye og gir for lite igjen.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

• "Dårekisten" av Christopher F-B Grøndahl
  • "Datter savnet" av Anna Jansson