Den siste magiker II

Belz & Ebub

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Den mystiske Ebub og den snakkende katten Belz tilbyr Simen å fortsette utdannelsen til magiker, men det skal vise seg at de har skumle hensikter, og snart står hele Kløftas eksistens i fare. Dette er den andre boka i en trilogi.

På et tilsynelatende kjedelig som Kløfta, skjer det spennende ting. Simen ble tilbudt opplæring i magiens fantastiske verden etter at han ved en tilfeldighet kommer over verdens siste gjenlevende magiker.

En verdenshemmelighet som overgår enhver fantasi. Det er kunnskap som holder på å dø ut, og dessuten finnes onde krefter finnes der ute. Derfor haster det for Magikeren Gregers å lære opp Simen. Simen blir magikerens læregutt. Men fienden får tilslutt has på Magikeren og Simen er alene.

Den siste magiker del 2: Belz og Ebub, fortsetter der den spennende og nervepirrende begynnelsen slapp. Den skumle Ebub har sluppet ut av fangekjelleren i Gnosishulen, og han har fått selskap av katta Belz. I sin fortvilelse over Gregers død, blir Simen et lett bytte. Belz og Ebub vil bruke ham til et helt spesielt formål.

Sigbjørn Mostue har tidligere skrevet den prisbelønte trilogien Alvetegnet, som er blitt en moderne klassiker.

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788202360955