Incarceron

fengselet

av (forfatter) og Stian Omland (gjendikter).

Schibsted 2012 Innbundet

Fengselet Incarceron er en isolert verden med underjordiske celler, byer og slettelandskap ingen slipper ut fra, og der ondskapen og brutaliteten råder. Bare Finn er overbevist om at det finnes en vei ut. Samtidig er fengselsdirektørens datter selv i ferd med å bli en fange, på vei inn i et påtvunget ekteskap.

For denne fantasyromanen fikk forfatteren i 2010 utmerkelsen London Times Best Children`s Book of the Year. Det labyrintaktige fengselet Incarceron er en isolert verden - ingen kommer inn og ingen slipper ut. I underjordiske fengselsceller, forfalne byer og uendelige villmarksområder hersker brutaliteten og ondskapen - ingen tror lenger at det finnes noe utenfor. Bare Finn er overbevist om at det eksisterer en annen verden der ute, og han er fast bestemt på å finne veien dit. Finn får kontakt med en jente utenfor, fengselsdirektørens datter Claudia, som selv er på vei til å bli tvunget inn i et uønsket ekteskap. Finn begynner å øyne håp. Kan de to sammen finne en utvei? Kan de lure det levende, sansende Incarceron som ikke går glipp av en eneste bevegelse?

Forlag Schibsted

Genre Fantastisk litteratur Dystopier

Fantastisk bok, selv om jeg var litt forvirret i starten, og det var spørsmål jeg ikke fikk svar på. Men alt i alt en veldig bla bok som jeg anbefaler alle å lese.

Walls have ears, doors have eyes
Trees have voice, beasts tell lies
Beware the rain, beware the snow
Beware the man you think you know

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Bokserier som, etter min mening, holder god kvalitet gjennom hele serien, eller så lang i serien jeg har kommet.

Gir bort en del ungdomsbøker på engelsk. Alle bøker er i ok stand, men enkelte bøker er tidligere bibliotekbøker. Andre bøker er ikke åpnet i det hele tatt. Mottaker må betale frakt, og jeg vil helst at mottakere velger å fylle en norgeseske, så jeg slipper å sende så mange pakker. Gi beskjed om du ser noe du liker. :)

• "Ildstjerne" av Moira Young
  • "Rebellhjerte" av Moira Young