Gregor i Underlandet

av (forfatter), Jørn Roeim (oversetter) og Eilert Sundt (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Første bok i fantastisk ny fantasyserie av ingen ringere enn Suzanne Collins -- forfatteren av Dødslekene

Elleve år gamle Gregor og lillesøsteren Boots bor i en leiegård i New York. En dag faller de gjennom et hull i vaskekjelleren og havner i det mørke Underlandet under byen. Der bor det mennesker i anspent sameksistens med enorme edderkopper, flaggermus, kakerlakker og rotter.
Den skjøre freden er truet, men Gregor vil ikke ta parti i konflikten. Han vil bare komme seg hjem igjen. Men da han får høre om en profeti som forutsier at han skal spille en viktig rolle i Underlandets fremtid, skjønner han at det kan være den eneste måten å få svar på den store gåten i livet hans på. Det han ikke vet, er at denne utforskingen skal komme til å forandre både ham og Underlandet for bestandig..
Her er spenning, grøss og humor i herlig blanding.
Underlandet er et univers lesere fra ti år og oppover vil la seg fenge av, og som i Dødslekene er historie og plot imponerende gjennomarbeidet og gjennomtenkt.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205431393

EAN 9788205431393

Serie Underland-krøniken (1)

Genre Fantasy

Langt fra Dødslekene, og en bok som passer for de mellomstore barna 8-12 år. Underholdende og fantasifullt skrevet.

Boken følger Tunnels handling og konflikt. I tillegg trekk fra Rowling og Pullman. Kommer ikke til å lese de resterendne fire i serien.

Gregor i Underlandet er skrevet av Suzanne Collins, samme forfatter som skrev den utrolig gode serien "Dødslekene"! Dette er hennes første bok, som endelig kommer på norsk.
Gregor i Underlandet er første bok av fem i Underland-krøniken, så her er det bare å glede seg :)
Elleve år gamle Gregor bor sammen med mor og lillesøster Boots i en leiegård i New York. En dag han skal passe lillesøster faller hun gjennom en åpning i vaskekjelleren. Gregor hopper etter og faller......og faller og faller langt og lenge. Tilslutt havner han i det mørke og skremmende Underlandet. Denne verden er befolket av mennesker med lilla øyne, enorme edderkopper, kakerlakker, flaggermus og rotter. Og denne skremmende verden har ventet på Gregor og hans lillesøster. Det finnes nemlig en gammel profeti der Gregor er omtalt som Kriger og hans søster Boots som prinsesse ! Fiendskap råder mellom de forskjellige innbyggerne og en krig er nær forestående. Kan Gregor på elleve år virkelig gjøre noe med det? Og hva med hans to år gamle søster, hvordan kan hun være en prinsesse av Underlandet?

Fabelaktig fantasy for unge lesere som ønsker seg spenning, litt skrekk og god underholdning. Ikke bare for unge lesere forresten men for alle som liker å drømme seg bort i en god bok. Den er lettlest siden den er beregnet på ungdom, men språket er godt og flyter fint, spenningen er god og du må bare lese for å se hva som skjer. Liker den jeg, og gleder meg til neste bok kommer. Har du ungdom i hus bør du skaffe denne boka, og da kan du jo lese den selv også :) Bra fantasy !!

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Barne og ungdomsbøker

• "Gregor og de hemmelige tegnene" av Suzanne Collins