Monsterhavet

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Schibsted 2010 Innbundet

En kanonballkamp utvikler seg plutselig til en kamp på liv og død mot en gjeng gigantiske kannibaler. I tillegg er Halvblodsleiren angrepet av en ukjent fiende, og Percy må forsøke å forhindre at leiren blir invadert av monstre. Dette er den andre av fem bøker om Percy Jackson.

Les denne spennende oppfølgeren til Percy Jackson - Lyntyven! Skoleåret har vært forbausende stille og rolig for Percy Jackson - ikke ett eneste monster har vist seg på Yancy Academy. Men når en tilsynelatende uskyldig kanonballkamp med klassekameratene utvikler seg til en dødskamp mot en gjeng ekle kannibalkjemper, blir situasjonen dramatisk. Percys venninne dukker uventet opp med dårlige nyheter - den magiske grensen som beskytter Halvblodsleiren er forgiftet av en mystisk fiende. Hvis de ikke finner en motgift, vil halvgudenes eneste trygge sted bli utslettet! Percy og vennene hans legger ut på en dramatisk reise til Monsterhavet for å redde Halvblodsleiren. Men før de kommer så langt, avslører Percy også en hemmelighet om sin egen familie ...

Forlag Schibsted

Serie Percy Jackson (2)

Genre Fantasy Spenning

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Like bra som den første - og det sier ikke lite.

Ever come home and found your room messed up? Like some helpful person (hi, Mom) has tried to "clean" it, and suddenly you can't find anything? And even if nothing is missing, you get that creepy feeling like somebody's been looking through your private stuff and dusting everything with lemon furniture polish?

Tantalus made a wild grab, but the marshmallow committed suicide, diving into the flames.

Bøker som jeg har lest i 2012, som jeg har fått mest ut av å lese i kronologisk rekkefølge. En blanding av finske klassikere, fantasy-litteratur på engelsk, tegneserier, bildebøker etc. Når jeg ser tilbake så ser jeg at jeg leser mye lettvint litteratur, fordi det gir meg en anledning til å koble av. Via studiene mine kommer jeg innimellom over klassikere og andre pensumbøker som gjør inntrykk på meg.

Denne serien er en serie alle fantasy-elskere i tenårene burde få med seg. Kjempespennende, og aldri noen dødpunkt. Passer bra for både gutter og jenter. starter rett på med spenningen, og forsetter til siste slutt. er godt oversatt til norsk. Man får i tillegg masse spennende informasjon om gresk mytologi uten å tenke over det. MÅ LESES!

Disse bøkene er makeløse! (ingen spesiel rekkefølge)

Alle persy jackson bøkene

• "Slaget om labyrinten" av Rick Riordan