Carmine street

kriminalroman

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Piratforl. 2009 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Erik og Winnies fire år gamle datter forsvinner. Erik ser henne løpe mot en bil utenfor familiens hage, så er hun borte. Etter sytten måneder med resultatløs leting, bestemmer ekteparet seg for å flytte langt vekk, til Carmine street i New York. Der møter de spåkvinner, mystiske uteliggere, en pensjonert privatdetektiv og hverandre på underlige, nye måter. Datterens forsvinning viser seg også å ha gåtefulle forbindelser med ekteparets nye hjemland.

Erik og Winnies fire år gamle datter forsvinner. Erik ser henne løpe mot en bil utenfor familiens hage, så er hun borte. Etter sytten måneder med resultatløs leting, bestemmer ekteparet seg for å flytte langt vekk, til Carmine Street i New York. Der møter de spåkvinner, mystiske uteliggere, en pensjonert privatdetektiv og hverandre på underlige, nye måter. Datterens forsvinning viser seg også å ha gåtefulle forbindelser med ekteparets nye hjemland. Øya Manhattan ved Hudsonelvens munning er trolig verdens tettest befolkede område. Her finnes flere historier og beretninger enn noe annet sted. Carmine Street er en av dem. Carmine Street er en frittstående roman.

Forlag Piratforl.

Utgivelsesår 2009

Serie Storbytrilogi (1)

Genre Krim

Omtalt sted New York

Den andre boken jeg leste skrevet av Nesser. Det er noe ved hans bøker som jeg liker. Et innlegg på bloggen om min leseopplevelse

... man behøver ikke være motstander av sånt som ikke finnes. Det fortjener ingen motstand.

Enhver historie søker sin form og finner den.
Eller dør.

Alle de tanker og ord som vi gir fra oss, dem har vi ikke lenger. Det er det uuttalte vi bærer med oss. Det er det ufødte som skaper tyngden i vår eksistens.

Følger trenden og lager liste

Oppdaget at det å lage liste her var en fin måte å holde oversikten over hvilke bøker jeg har lest. Lister er i grunnen sabla greit... Suksessen fra 2010 fortsetter, her kommer listen for 2011-bøkene

• "Eugen Kallmanns øyne - roman" av Håkan Nesser
  • "Skyggene og regnet" av Håkan Nesser
  • "Den sørgmodige bussjåføren fra Alster" av Håkan Nesser
  • "Førstebetjenten og tausheten" av Håkan Nesser
  • "Halvmorderen - en beretning om Adalbert Hanzon i nåtid og fortid, forfattet av ham selv" av Håkan Nesser
  • "Elleve dager i Berlin" av Håkan Nesser
  • "Etterskjelv" av Arne Dahl