Ulvebror

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Cappelen Damm 2005 Innbundet

For lenge, lenge siden, var landet bare en mørk skog. Menneskene som bor der er jegere og samlere som veit hvordan de skal overleve i ei tid som er styrt av kraftig magi. Slik lever de heilt til ei mektig kraft skaper en demon i bjørneskikkelse, en demon som er så ond at han vil ødelegge verden. Bare den 12 år gamle Torak kan stoppe demonen. Torak så sin egen far bli drept av bjørnedemonen, og det siste faren sier til Torak, er at det er han som må lede bjørnen til Åndefjellet og søke hjelp til å overvinne demonen der. Toraks eneste følgesvenn er en ulveunge, og sammen må de forsøke å overleve i en verden der de ikke kan stole på noen.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788202237783

EAN 9788202237783

Serie Ulvebror (1)

Genre Fantasy Historisk litteratur

Omtalt tid Steinalderen

Elsker denne boken. Den er lett lest, og holder på spenningen hele veien. Den holder også på meg som leser. Utrolig fin bok som fikk meg til å bli glad i å lese når jeg var liten.

OBS! SPOILERE!

Okei, skal bare få sagt at jeg blir utrolig involvert i bøkene jeg leser. Lever meg alltid inn i karakterene og verdenen, og glemmer ofte hvor jeg selv er. Og de beste av bøkene jeg leser, får meg alltid til å gråte. Blir fort rørt. Spesielt når jeg har lest en helt fantastisk bok og den er slutt, føler jeg meg helt tom innvendig.. Helt til jeg da begynner på en ny bok da, hehe ;-)

• "Åndevandrer" av Michelle Paver
  • "Spøkelsesjeger" av Michelle Paver