Golak

av (forfatter) og Markus Midré (oversetter).

Cappelen Damm 2009 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Den gamle sivilisasjon har gått under, men midt i det døde landet har en liten landsby bygget seg opp. De eneste som lever utenfor byen, er de deformerte golakkene. De eldste i landsbyen påstår at menneskene og golakkene er fjerne for hverandre. De sier at golakkene bare er dyr. Men unge Jonah oppdager at dette ikke er sant. Langsomt går det opp for ham at livet i landsbyen og i hans egen familie bygger på et nett av fortielser, hemmeligheter og løgner. Dette er første bok i trilogien Det døde landet.

Den gamle sivilisasjon er gått under. En liten landsby har bygget opp seg selv midt i det døde land som gjenstår. De eneste som lever utenfor byen, er de deformerte golakkene. Jonah opdager at golakkene ikke står menneskene så fjernt som landsbyens eldste påstår. Langsomt går det opp for ham at livet i landsbyen og i hans egen familie bygger på et nett av fortielser, hemmeligheter og løgner.

Golak er første bok i trilogien Det døde landet, hvor Josefine Ottesen forteller om en ung manns kamp for å finne ut av hvem han er. Hun har mottatt det danske Kulturministeriets store børnebogspris for Golak.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202297930

EAN 9788202297930

Serie Det døde landet (1)

Genre Fantastisk litteratur Dystopier

• "Gjenfødt" av Josefine Ottesen