Vampirater

blodkapteinen

av (forfatter) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Tvillingene Connor og Grace har hver for seg oppdaget en ny verden av sjøfarende venner og fiender. Connor opplever nye prøvelser om bord mens Grace og Lorcan reiser til Fristedet. Med farer på alle kanter innser Grace at hun er uløselig knyttet til vampiratene.

Endelig kommer en ny neglebitende bok i serien Vampirater. De største redslene finnes ikke ute på havet .De skjuler seg ikke i skyggene .De ligger dypt inne i deg . de ligger i blodet ditt Tvillingene Connor og Grace Storm er ikke fremmede for eventyr og mysterier. Etter å ha lidd skipsvrak, har de hver for seg oppdaget en ny verden av sjøfarende venner og fiender. Connor opplever nye prøvelser om bord på det beryktede sjørøverskipet El Diablo . ikke minst når Kaptein Vredes motbydelige nevø Måneskinn tar hyre som mannskap. Etter hvert som handlingen nærmer seg et klimaks, blir Connor nødt til å krysse en grense som vil endre ham for alltid. I mellomtiden fortsetter Grace og Lorcan sin reise til Fristedet, et skjulested i fjellene som regjeres av vampiratguruen Mosh Zu Kamal.Mosh Zu Kamal er den eneste som kan gi Lorcan synet tilbake, men han viser seg å være mer interessert i Grace. Med farer på alle kanter innser Grace at hennes skjebne er uløselig knyttet til vampiratene . Med sitt uforglemmelige rollegalleri og energiske driv, er den tredje boken om vampiratene om mulig enda mer oppsiktsvekkende og spennende enn sine forgjengere.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205378407