Rød hane

1987 Innbundet

En ledende tjenestemann i det svenske sikkerhetspolitiet blir funnet skutt i Stockholm. Myndighetene er forvirret. Terrorhandlingene i verden øker. Er det PLO, Svart september, eller en kombinasjon av begge disse organisasjonene? Carl Gustaf Gilbert Hamilton har offisielt studert statsvitenskap i California. I virkeligheten har han fått topptrening som antiterroragent. Mordet på Saposjefen blir hans første store sak, med tråder til Oslo, Beirut, Lillehammer, Israel og Iran. Men det endelige oppgjøret skjer i Stockholm. Og Carl Hamiltons identitet tåkelegges bak kodenavnet Coq Rouge. Dette er den første boka om Hamilton.

Utgivelsesår 1987

Serie Carl Hamilton (1)

Genre Agenter og spioner

Omtalt sted Stockholm

Hovudpersonen i boka er Carl Gustav Gilbert Hamilton, ein spesialtrent agent i den svenske tryggingstenesta. Ein framståande tenestemann i tryggingstenesta blir likvidert og Hamilton blir trekt inn i saka. Etterforskninga står i stampe, eller er på villspor, i store delar av boka før Hamilton etter kvart kjem på sporet av eit omfattande komplott med bakgrunn i konflikter i midt-austen.

Boka er svært detaljrik og tidvis godt fortalt, men innimellom også i overkant omstendelig. Forfattaren gjev inntrykk av å ha svært gode kunnskapar om politiarbeid og tryggingstenester både i Sverige og i andre land, samt detaljert kunnskap om enkelte våpentyper. Miljøskildringane er også detaljrike og truverdige, og samspelet mellom den unge Hamilton og dei eldre kollegaane Appeltoft og Frisdedt er underhaldande lesing.

Det største ankepunktet er at omlag 2/3 av boka blir via det at etterfoskninga ikkje kjem nokon veg eller er på villspor slik som ved diverse politiaksjonar som har som mål å arrestere venstreradikale heller enn å oppklare mordet. Her sit ein med ei kjensle at av forfattaren har som agenda å henge ut venstrefiendtlig svensk politi heller enn å lage ein god spion/kriminalroman. For all del, uthenging kan vere underhaldande nok, men når det går på bekostning av framdrifta i forteljinga blir det frustrerande for lesaren.

Hamilton nr 1

Her er det litt av hvert! Bøkene kommer litt hulter til bulter, og er ikke rangert. Det er vanskelig å gjenkalle i detalj hva som er årsaken til at jeg husker akkurat disse titlene som leseopplevelser utenom det vanlige. Det hadde absolutt vært plass til flere bøker på lista, og mange av titlene kunne utvilsomt vært bytta ut med andre, jeg ser blant annet at det er altfor få Dag Solstad-titler her. Dette er ikke et forsøk på å lage ei liste over tidenes beste bøker. Hadde jeg prøvd å lage ei slik liste, ville den sett annerledes ut.

Bøker eg har lest, eller har leseklare i bokhylla, som av ulike grunnar har kome ut på norsk med to (eller fleire?) ulike titlar.

10 kr per bok ,billigt synes no eg. 3 innb og 1 pocket

Uthevet tekst