Den troskyldige russer

Aschehoug 1995 Heftet

Den dansk-armenske forretnings- og mellommannen Felix Terjosan Jensen har tjent seg rik på å føre de rette personer sammen til rett tid. Hans siste internasjonale handel med Saddam Hussein, ga ham to millioner dollar. Som følge av dårlig samvittighet, chartrer han et fly og tar med seg nødforsyninger til jordskjelvsofrene i hjemlandet Armenia. Det skal nær koste ham livet, før han havner i Mineralnyje Vody i Kaukasus. På et luksushotell oppsøkes han av det irakske regime. Han har ikke levert det han lovet. Dermed ser Felix en løsning på problemene, i nok en handel.

Utgivelsesår 1995

ISBN13 9788203201509