An instance of the fingerpost

Random House 1998 Heftet

Handlingen foregår i Oxford i 1660-årene. En ung kvinne ved navn Sarah Blundy blir tiltalt for drapet på Robert Grove. Fire vitner forteller hver sin versjon av hendelsene; kun én av dem forteller den oppsiktsvekkende sannheten.

Forlag Random House

Utgivelsesår 1998

Genre Krim

Omtalt tid 1600-tallet

Omtalt sted England

Vil heller kalle denne en historisk roman. Det er riktignok et mistenkelig dødsfall, men.. Ellers er boken delt i fire deler. Tenkte hele tiden at det var tre deler, og etterhvert som jeg nærmet meg "slutten" virket det som en ganske teit bok for å si det enkelt. Men så kom den fjerde delen med sannheter og avsløringer og pustet liv i hele boka.

En meget god og tankevekkende historisk roman. Driv som en krim, uten å være det helt. Jeg har aldri lest noe lignende.

I boka "Eselører" har mange bokfolk laget sine 10 på topp lister! Her kommer min og jeg utfordrer samtidig andre til å lage sine lister!

Jeg har satt meg et mål: Bokhyllene mine er stappfulle, av bøker jeg har lest, bøker jeg skal lese, bøker alle burde ha, bøker som gir status.. Og nå skal jeg lese alle de uleste bøkene og samle på dem jeg liker og gi bort dem jeg ikke synes noe om, sånn at jeg har plass til flere (uleste) bøker.
Dette er en god plan, synes jeg, og så langt har jeg lest sju nye bøker... Jeg legger dem til her etterhvert som jeg får lest. Kanskje skal jeg legge inn noen tanker om hver bok også - vi får se. Dette blir nok en spennende reise!

Krim er stort sett ikke så fristende å lese, bortsett hvis det handler fra tidligere tider. Da blir det så mye mer spennende

Håper å få pløyd gjennom disse i påsken 2012!

• "Scipios drøm" av Iain Pears
  • "Imperium" av Robert Harris