Å dele gir styrke

Cappelen Damm 2014 Innbundet

Ved å dele tanker om livet, både de vanskelige dagene og de gode dagene, kan vi gi hverandre styrke. Styrke til å mobilisere håp og styrke til å være takknemlig.

Håtun viser i denne boken hvordan hun selv bevarte både livslyst og takknemlighet for livet selv på tunge dager. Hennes mål var at vi alle skal lære oss å sette pris på livets goder, og ikke være redde for å vise det når livet er tøft.

Selv levde Håtun et kontrastfylt liv, med stor kjærlighet og trygge relasjoner, men også med en alvorlig kreftsykdom. Hun utviklet en evne til å bevare både livslyst og takknemlighet for livet selv på tunge dager. I personlige tekster og bilder viser hun i denne boken hvordan hun selv klarte å beholde håpet og sette pris på alt det gode i livet. Hun viser hvordan hun kom seg gjennom de tunge dagene og hvilke mentale teknikker hun brukte for å se det gode i livet, uansett hvor mørkt det så ut.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202444297

EAN 9788202444297

Ingen tilstand varer evig. Noe vil alltid bli avløst av noe annet.

Å leve med en alvorlig diagnose er som å leve i en krigssone for deg som er syk, og for dem som er glad i deg. Du vet du kan bli angrepet fra alle kanter uten mulighet til å forsvare deg. Uten å vite hvor neste angrep kommer fra.

God helse handler virkelig ikke om et liv uten sykdom og plager. God Helse handler først og fremst om hvordan du mestrer livet når du møter motgang.

På et sykehus er det kort vei mellom gleden over liv og frykten for døden.

Et Øyeblikk av lykke. Skapt sammen med et menneske du elsker. Det kan vare evig ved at du henter det fram i bevisstheten din. Igjen og igjen og igjen.

Bøker jeg har lest i 2017

• "Livslyst - om å møte og mestre motgang" av Anbjørg Sætre Håtun
  • "Julenoveller - 21 nye og klassiske noveller fra norske forfattere" av Lars Saabye Christensen
  • "Anja + Gro - kunsten å få barn" av Anja Hammerseng-Edin
  • "Julefortellinger" av Unni Lindell