Venneforespørsel

av (forfatter) og Marianne Fjellingsdal (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2019 Heftet

Louise Williams får en venneforespørsel som får hjertet hennes til nesten å stoppe. Du har fått en venneforespørsel fra Maria. Maria Weston har vært savnet i mer enn 25 år. Hun ble sist sett på en avslutningsfest på skolen hun hadde gått på, og alle har siden da antatt at hun er død. Spesielt Louise, som hele livet har båret på en forferdelig hemmelighet. Det kommer flere meldinger fra Maria, og Louise føler seg tvunget til å gjenoppta kontakten med gamle venner som hun lenge forsøkte å imponere. Hun forsøker å finne ut av hva som skjedde den skjebnesvangre kvelden, og hun skjønner at det er mye hun ikke ante. Det eneste som er sikkert, er at Maria Weston forsvant den kvelden. Og at ingen har hørt fra henne etter det før plutselig nå ...

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241917295

EAN 9788241917295

Genre Thriller

Særdeles langdrøy. Klarte å komme meg igjennom ved å hoppe over alle kapitlene som var tilbakeblikk. Da gikk det an å lese med et minimum av spenning.

Vet egentlig ikke om jeg noen gang fikk helt taket på denne, for meg vekslet den veldig mellom å være spennende og langdryg og litt kjedelig. Allikevel var det noe som gjorde at jeg måtte fortsette og da slutten kom ble det endelig skikkelig fart i boka! En overraskende slutt, kan man trygt si! Takket være slutten kom den opp på en femmer for meg.

• "Når sannheten banker på" av Lucy Clarke
  • "Mercedes-snittet" av Anne Mette Hancock