Offermyra

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Aschehoug 2018 Heftet

Myrområdet er et ødslig sted, innhyllet i tåke, med sammenkrøpne furutrær og nedsunkne våtmarker. En gang i tiden ble det ofret til gudene her, og ryktene sier at i disse traktene forsvinner mennesker sporløst - den dag i dag.
Hit kommer den unge biologen Nathalie for å gjøre feltarbeid til doktoravhandlingen sin om våtmarker. Snart blir det klart at hun egentlig er ute i et mer personlig ærend. Når en kropp kommer til syne i myra gir det Nathalie - og politiet - en skremmende anledning til å begynne å grave i fortiden. Gammel urett, sjokkerende oppdagelser og dypt begravde hemmeligheter stiger til overflaten, både i offermyra og i minnene.

ISBN13 9788203372957

EAN 9788203372957

Genre Thriller

Spennende og trolsk historie med krim, spesielle karakterer og flott natur. Den er spennende, men jeg savner mer fart i historien. Det som gjorde at jeg likte boken er naturen og personene vi følger i boka. Både personene og miljøet er veldig spesielt, kult at mye handlingen er ute på ei myr. Trekket ned at det går litt treigt og at forfatteren har nye fokus på mindfullness - det lyser godt igjennom de forskjellige skildringene.

Ingen historie jeg kan tro på. Langtekkelig og kjedelig.

Hvis man mister ett glass i gulvet, forbanner han glasset, hvis en kvinne gjør det, forbanner hun seg selv.

Høres spennende/interessant ut.
Fjerner bøker etterhvert som de blir lest.
Men lista blir bare lenger og lenger. Hm, merkelig.

• "Fortidens skygger - don't you cry" av Mary Kubica
  • "Brent av solen" av Laura Lippman