Møt meg på museet

av (forfatter) og Kirsti Øvergaard (oversetter).

Bazar 2019 Innbundet

Når Tina Hopgood skriver et brev til en mann hun aldri har møtt, forventer hun ikke et svar. Når Anders Larsen, kurator på Silkeborg museum, svarer, regner heller ikke han med å få brev tilbake. De leter begge etter noe, men de vet det ikke selv ennå. Anders har nettopp mistet kona, og har ikke lenger håp eller drømmer om fremtiden. Tina er fanget i et ekteskap hun ikke kan huske at hun noensinne valgte.

Langsomt blomstrer korrespondansen mellom dem, etter hvert som de avdekker for hverandre hvem de er. De forteller hverandre om gleder, frykt og oppdagelser. Men plutselig opphører Tinas brev, og Anders blir dypt fortvilet.

Kan deres uventede vennskap overleve?

Forlag Bazar

ISBN13 9788202578541

EAN 9788202578541

Omtalt sted England Danmark

Møt meg på museet er en typisk roman om å finne seg selv, om sorg og kjærlighet, så hva er det som gjør denne unik?

Hele handlingen fortelles gjennom brev. Det er korrespondansen mellom Tina og Anders vi leser, to fremmede som tilfeldigvis starter en brevveksling og klarer på denne måten å fylle en hel roman med handling.

En grei måte å gjøre sin roman annerledes på, og Youngson har en fin og lett skrivemåte. Den kan føles litt gjentakende og masete, spesielt i begynnelsen, men har en del fine bemerkninger og tolkninger på livet.

Alt i alt en fin, unik og koselig roman som passer for deg som søker lett underholdning.

For full anmeldelse, se: Edge of a Word: Møt meg på museet

• "De spanske søstrene" av María Dueñas
  • "Siste båt hjem" av Dea Brøvig
  • "Døtre - roman" av Eva Aagaard
  • "Mannen som døde" av Antti Tuomainen
  • "Jeg vet meg et land" av Victoria Bø
  • "Å lytte til hakkespetter - naturen som terapeut" av Ruth Lillegraven
  • "Den lille bistroen i Bretagne" av Nina George
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Intuisjonisten" av Colson Whitehead
  • "La meg ikke måtte velge - roman" av Adrienne McDonnell