Manus om anus

om kroppens (kanskje) viktigste organ

av (forfatter), Jonas Kinge Bergland (forfatter) og Jonas Kinge Bergland (illustratør).

Gyldendal 2018 Innbundet

«Manus om anus» belyser alt du vil vite, men ikke tør spørre om, når det gjelder kroppens (kanskje) viktigste organ.
Har du noen gang sett blod på dopapiret, og blitt redd? Fundert på om stikkpiller skal inn med spiss eller butt ende først? Tenkt over hvorfor vi i det hele tatt trenger et eget hull for avføring? Eller er du rett og slett nysgjerrig på dette med analsex?
Du er ikke alene. Manus om anus kaster lys over temaer du ikke ante at du ville vite mer om: Fra anusens evolusjonistiske oppstandelse, til analhygiene, analdød og anale funfacts. Visste du for eksempel at man i London på 1800-tallet blåste sigarettrøyk opp i anus for å gjenopplive druknede?
Skrevet med snert og eleganse, tar denne boken oss med til kroppens mest tabubelagte område. Manus om anus er kunnskap og humor i skjønn forening.
Forfatterne er begge fastleger. Kaveh Rashidi er fast spaltist i Tidsskrift for Den norske legeforening og paneldeltaker i TV2-programmet Helsekontrollen. Jonas Kinge Bergland er en av Norges fremste standup-komikere, blant annet som vinner av Komiprisen 2017.

ISBN13 9788205511767

EAN 9788205511767

...

• "Gleden med skjeden - alt du trenger å vite om underlivet" av Nina Brochmann
  • "Hjernen er stjernen - ditt eneste uerstattelige organ" av Kaja Nordengen
  • "Hvorfor hopper jeg" av Naoki Higashida
  • "Snøsøsteren - en julefortelling" av Maja Lunde
  • "Kan jeg bli med deg hjem - noveller" av Marie Aubert
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Så mye hadde jeg - roman" av Trude Marstein
  • "Ulovlig norsk" av Maria Amelie