Minneboken

norsk nostalgi

av (illustratør) og Selma Lønning Aarø (forfatter).

Aschehoug 2015 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Vi er mange som husker den røde telefonkiosken, Nesnalobben, Apachesykkelen og norgesglasset
- dette er noen av de gode minnene fra en svunnen tid.

Forfatter Selma Lønning Aarø, kjent for sine sylskarpe og morsomme betraktninger, har slått seg sammen med designer Mona Stenseth Larsen og skapt en minnebok med vittige tekster og lune illustrasjoner.
"Minneboken" er en heder til vår nordiske kulturarv, og en perfekt bok til å bla igjennom og minnes alt du har vært glad i og savner - og ikke minst ønsker å dele med oppvoksende generasjoner.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788203295577

EAN 9788203295577

Omtalt tid 1980-1989 1970-1979

Omtalt sted Norge

Det er nå kun litt under 3 måneder igjen av 2016, så jeg synes det var på tide å starte en liste for 2017 med planlage prosjekt, og for å ha klar et sted å flytte over de jeg ikke rekker å bli ferdig med iår.

• "Den brisne botaniker - edle dråper, stive drinker og plantene vi får dem fra" av Amy Stewart
  • "Organer i lange baner - våre undervurderte organer, hvordan de kommuniserer og hva vi kan lære av dem" av Andrea Freund
  • "Livet etterpå - om vegen vidare etter alvorlege kriser" av Gro Skartveit
  • "True blood - kokebok" av Gianna Sobol
  • "101 tv-serier - fra The Simpsons til The Sopranos, fra Riget til Game of Thrones" av Aslak Nore
  • "Enda flere gullkorn fra pasientjournalen" av Morten P. Oksvold
  • "Manus om anus - om kroppens (kanskje) viktigste organ" av Kaveh Rashidi
  • "Komlelandet - ei reise i raspeballen sitt kokevatn" av Kjartan Brügger Bjånesøy
  • "Full storm - naturkatastrofer og ekstremvær i Norge" av Olav Viksmo-Slettan
  • "Kvar ein fugl - dikt" av Hilde Myklebust
  • "Årets påskekrim - 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere" av Johan Theorin
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen