Minneboken

norsk nostalgi

av (illustratør) og Selma Lønning Aarø (forfatter).

Aschehoug 2015 Innbundet

Vi er mange som husker den røde telefonkiosken, Nesnalobben, Apachesykkelen og norgesglasset
- dette er noen av de gode minnene fra en svunnen tid.

Forfatter Selma Lønning Aarø, kjent for sine sylskarpe og morsomme betraktninger, har slått seg sammen med designer Mona Stenseth Larsen og skapt en minnebok med vittige tekster og lune illustrasjoner.
"Minneboken" er en heder til vår nordiske kulturarv, og en perfekt bok til å bla igjennom og minnes alt du har vært glad i og savner - og ikke minst ønsker å dele med oppvoksende generasjoner.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788203295577

EAN 9788203295577

Omtalt tid 1980-1989 1970-1979

Det er nå kun litt under 3 måneder igjen av 2016, så jeg synes det var på tide å starte en liste for 2017 med planlage prosjekt, og for å ha klar et sted å flytte over de jeg ikke rekker å bli ferdig med iår.

• "Hundestrikk - for bikkjekalde dager" av Randi Lauvrak
  • "Den brisne botaniker - edle dråper, stive drinker og plantene vi får dem fra" av Amy Stewart
  • "Organer i lange baner - våre undervurderte organer, hvordan de kommuniserer og hva vi kan lære av dem" av Andrea Freund
  • "Livet etterpå - om vegen vidare etter alvorlege kriser" av Gro Skartveit
  • "Huden er guden - en hudlege forteller om kroppens største organ" av Jon Anders Halvorsen
  • "True blood - kokebok" av Gianna Sobol
  • "Enda flere gullkorn fra pasientjournalen" av Morten P. Oksvold
  • "Full storm - naturkatastrofer og ekstremvær i Norge" av Olav Viksmo-Slettan
  • "101 tv-serier - fra The Simpsons til The Sopranos, fra Riget til Game of Thrones" av Aslak Nore
  • "Flådd av frisøren - hårreisende trykkfeil fra norske aviser gjennom 30 år" av Jaran Dammann
  • "Du grøne, glitrande - ei hyllest til juletreet" av Oddgeir Bruaset
  • "Kuene - fornuft og følelser på gården" av Rosamund Young