Trær i Norge

arter, kjennetegn, utbredelse

av (forfatter), Åshild Hansejordet (illustratør) og Arnodd Håpnes (foto).

J.M. Stenersens forlag 2017 Innbundet

Endelig en norsk bok om trærne i landet vårt! Gå på oppdagelsesferd og gjenkjenn de ulike tresortene.
Denne vakre boka inneholder detaljerte beskrivelser av de over 30 ulike tresortene som vokser i Norge. Hver tresort beskrives med karakteristiske kjennetegn, utseende og voksested. Forfatteren viser deg hvordan du kan kjenne igjen tresorter ut fra blader, stammer, vekstmønster og lokalisering. Boka er rikt illustrert med foto og tegninger.
I tillegg kan du lese om og la deg fascinere av hvor variert det norske skoglandskapet er, om gamle skoger i Norge, om hvordan skogen rommer de forskjelligste livsformer. Dette er en bok du kan lese i hjemme, eller ta med deg på turen.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788272016295

EAN 9788272016295

Trær er fantastiske skapninger i sine uendelige former og farger. De bryter opp monotone landskaper, de er majesteter, noen med mange århundrers livserfaring. De byr på mat og husly for tusenvis av andre arter. De er skulpturer du kan hvile blikket på mens du lar fantasien ta deg med inn i en annen verden. De er psykologer som hvisker beroligende til deg, der du ligger i gresset under løvtaket.

• "Alt det du bare kan se når du roer ned - hvordan finne sjelefred i en travel verden" av Sunim Haemin
  • "Vinterfugler" av Lars Jonsson
  • "Smarte planter - den overraskende vitenskapen om plantenes intelligens" av Stefano Mancuso
  • "Femti planter som endret historiens gang" av Bill Laws
  • "Manus om anus - om kroppens (kanskje) viktigste organ" av Kaveh Rashidi