Ut av det blå

Kagge 2019 Innbundet

En far og to sønner blir tatt av et leirskred og skylt på havet i en liten bygd i Nordland. Sønnene flyter døde i land, men faren blir aldri funnet. Tilbake sitter ti år gamle Elin og moren hennes. Som voksen kommer Elin tilbake til hjembygda for å selge barndomshjemmet og rydde opp i alt familien eide. Snart går det opp for henne at sider ved foreldrenes liv har vært skjult for henne.

"Ut av det blå" handler om hvilke fortellinger vi lager om oss selv - det vi dekker til, og det vi velger å vise frem. Og hvor langt vi er villige til å gå for å beskytte dem vi elsker.

«Et gripende og originalt foreldreportrett. En mørk og klok roman man har lyst til å være lenge i.» VG, terningkast 5.

Forlag Kagge

Omtalt sted Nordland

Dette er kristin Vallas tredje roman og mitt aller første møte med henne, det blir ikke det siste for dette var veldig bra.
Elin som opplevde å miste to brødre og faren i en ulykke når hun var ti år er tilbake i hjembygden for å selge barndomshjemmet etter at moren gikk bort. Hun oppdager at foreldrene har bært på en stor (og tragisk)hemmelighet i alle år.Velskrevet og fin bok jeg anbefaler på det aller varmeste!
Boken kommer i høst!

Hele omtalen min kan leses her.

• "Sommertid - roman" av Hilde Rød-Larsen
  • "Mamma er trygda" av Mímir Kristjánsson