Ut av det blå

Kagge 2019 Innbundet

En far og to sønner blir tatt av et leirskred og skylt på havet i en liten bygd i Nordland. Sønnene flyter døde i land, men faren blir aldri funnet. Tilbake sitter ti år gamle Elin og moren hennes. Som voksen kommer Elin tilbake til hjembygda for å selge barndomshjemmet og rydde opp i alt familien eide. Snart går det opp for henne at sider ved foreldrenes liv har vært skjult for henne.

"Ut av det blå" handler om hvilke fortellinger vi lager om oss selv - det vi dekker til, og det vi velger å vise frem. Og hvor langt vi er villige til å gå for å beskytte dem vi elsker.

«Et gripende og originalt foreldreportrett. En mørk og klok roman man har lyst til å være lenge i.» VG, terningkast 5.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2019

Omtalt sted Nordland

Fin, men litt stillestående i deler av historien. Jeg satt litt undrende og lyttet og tenkte: Ja vel, hva er nerven her? Den glimter til - og i siste del kommer det virkelig plutselig en ny historie - sånn helt ut av det blå

Det beste med denne boken var å bli ferdig med den. Den begynte og sluttet bra, det var en lovende start, men fra kapittel to til siste del var det, for meg, bare umotivert og uinteressant fyllmasse. Masse gjentakelser, irriterende sakte vei frem til poenget.

Dette er kristin Vallas tredje roman og mitt aller første møte med henne, det blir ikke det siste for dette var veldig bra.
Elin som opplevde å miste to brødre og faren i en ulykke når hun var ti år er tilbake i hjembygden for å selge barndomshjemmet etter at moren gikk bort. Hun oppdager at foreldrene har bært på en stor (og tragisk)hemmelighet i alle år.Velskrevet og fin bok jeg anbefaler på det aller varmeste!
Boken kommer i høst!

Hele omtalen min kan leses her.

En helt grei leseropplevelse.

Målet er 65 bøker.

Hvor hører du til?
Hva vil det si å høre til? Hva betyr det for deg?
Hva er det som binder deg og flokken din sammen?
Hva skjer med et menneske som faller utenfor og ikke finner noen tilhørighet?

Har lyst til å lese disse bøkene.

Alle bøkene jeg har lest i 2019

Bøker jeg har lest i desember 2019