Pappas gutt

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Alle foreldres mareritt!
En varm sommerkveld ringer en seks år gammel gutt til faren sin. Skrekkslagen forteller han at noen har tatt seg inn i huset. Det er det siste faren hører fra gutten, før han sporløst forsvinner. Statsadvokat Jana Berzelius leder etterforskningen sammen med førstebetjent Henrik Levin og politibetjent Mia Bolander. Hva har skjedd med gutten? Etter hvert som de sirkler seg inn mot sannheten, blir utredningen mer personlig for Jana. Hun innser at guttens liv er i fare og at det haster med å finne ham. Samtidig forlanger den hensynsløse Danilo Peña at Jana skal besøke ham i fengselet. Jana kastes dermed inn i et spill som kan få uante konsekvenser. Pappas gutt er den fjerde boken i serien med statsadvokat Jana Berzelius.

ISBN13 9788205510111

EAN 9788205510111

Omtalt sted Sverige

Utrolig spennende historie som spinner videre på hendelser fra de første bøkene om Jana Berzelius. Jeg kalte forrige bok for den beste, men denne var enda et hakk bedre. Neste bok er i trykken og utgis denne måneden, gleder meg.

I løpet av de tre første bøkene har vi fått vite mer og mer om hva som skjedde med Jana som barn og hvorfor hun vokste opp hos adoptivforeldre. Det gjør disse bøkene ganske avhengige av hverandre. For å forstå hva som ligger bak Janas angst må man lese dem i rekkefølge.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Egen oversikt over leste bøker i 2018

• "Tre timer" av Anders Roslund
  • "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby
  • "X måter å dø på" av Stefan Ahnhem
  • "Skjult agenda - kriminalroman" av Emelie Schepp
  • "Dødeland" av William Shaw
  • "Rosy & John" av Pierre Lemaitre
  • "Tiden er en morder" av Michel Bussi