Broder Jakob

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2019 Innbundet

En kvinne blir funnet brutalt drept - det er det andre offeret på kort tid. Omstendighetene er like, beina er sydd sammen, og kroppen blir funnet i elven som flyter gjennom den lille byen. Hvem er det som vil at de skal se ut som havfruer, og hvorfor? Da nok en kvinne blir meldt savnet, er det åpenbart for politiet at de har å gjøre med samme gjerningsmann. Statsadvokat Jana Berzelius leder etterforskningen sammen med politiet, og snart finner de koblinger til Simon Norell. En ung mann som drepte hele sin famille, og som siden har vært innelåst på psykiatrisk sykehus. Men Simon vil ikke prate. Noen må vinne hans fortrolighet før tiden renner ut. Den eneste som kan gjøre det, er mannen som er en truende skygge i Janas liv: Danilo Peña.
Broder Jakob er den femte boken i serien om statsadvokat Jana Berzelius.

ISBN13 9788205530874

EAN 9788205530874

Omtalt sted Sverige

Har sett frem til denne boken, men synes ikke den når helt opp denne gangen. Liker at det trekkes litt paralleller til foregående bøker i starten, da er det lett å komme inn i historien. Plottet er greit nok, men ikke så spennende at det blir en pagetuner. Ellers følges oppskriften med en liten cliffhanger på slutten som gjør at man vil vente på neste bok.

Dette leste jeg i 2019.

Oversikt over leste bøker 2019