Ni liv

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2021 Innbundet

Jana Berzelius - den dyktige statsadvokaten med en fortid som ingen må finne ut om.

En tidlig aprilmorgen spres en film med en ung mann på YouTube. Han er mishandlet og har eksplosiver festet på kroppen. Politiet forstår at dette er seriøst, men de rekker ikke å identifisere stedet han er på, før bomben eksploderer. Det er det fjerde medlemmet av det kriminelle nettverket Komados som er drept på kort tid. Men er det samme gjerningsmann som står bak de fire drapene?
Kriminalbetjent Mia Bolander får hjelp av den nye etterforskeren Patrik Wiking til å løse saken. Problemet er at ingen vil snakke med dem. Ingen har hørt noe, ingen har sett noe. Når Jana Berzelius blir med i etterforskningen, innser hun at saken har direkte koblinger til henne selv. Som statsadvokat har det alltid vært hennes oppgave å finne sannheten. Nå får hun uventet hjelp til å skjule den.
Ni liv er en høyaktuell spenningsroman om vold og gjengkriminalitet, og om de kreftene som kan ta over når noe må skjules for enhver pris.

ISBN13 9788205545014

EAN 9788205545014