På åstedet

jakten på bevisene

av (forfatter) og Trude Teige (forfatter).

Aschehoug 2020 Innbundet

ISBN13 9788203266393

EAN 9788203266393

Genre Biografisk litteratur

Omtalt sted Norge

Omtalt person Eva B. Ragde

En meget interessant bok fra virkelighetens verden, godt og levende fortalt av Eva B. Ragde og Trude Teige.
Kriminalteknikere og politifolk møter stadig grusomme, tøffe og blodige situasjoner i jobben sin. De er ofte nødt til å sette til side egne liv, egne følelser og egen sorg, i møte med andre menneskers skjebner.
Jeg er imponert over Eva B. Ragdes beskrivelser, og hennes evne til å klare å kombinere jobbliv og privatliv, der jobblivet ofte overstyrer privatlivet.
Vel verdt å lese.

Her får du være med i "kulissene" når kriminalteknikerne gjør jobben sin med å finne spor etter gjerningsmannen, og ser etter sammenheng mellom saker. Vi er innom ulike saker, både drap og voldtekt, og også ranet av Postens verdisentral i 2003, og bomben som gikk av i regjeringskvartalet i 2011.
Jeg anbefaler denne true-crime-boka til alle krimelskere som har lyst til å lese en litt annerledes historie enn det man får i vanlige romaner.

Les hele omtalen her

Egen liste over leste bøker

• "En søster for lite" av Ingrid Kjelstrup
  • "Påskekrim 2021 - 15 kriminalnoveller" av Unni Lindell
  • "Herskapelig - Norge rundt på 1. klasse" av Toppen Bech
  • "Kodemysteriet" av Hanne Kristin Rohde
  • "Julekrim 2020 - 10 krimnoveller" av Unni Lindell
  • "Det mørkeste rommet" av Hilde Reikrås
  • "Konge for sin tid" av Christian Borch
  • "Årets påskekrim - 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere" av Johan Theorin
  • "Rivertonvinnernes beste krimnoveller" av Chris Tvedt
  • "Herskapelige Norge - hotellene, restaurantene, eventyrene og klenodiene" av Toppen Bech
  • "Et helt menneske i en halv kropp - en historie om mestring" av Anne Grethe Solberg
  • "Sekten som gjenoppsto" av Mariette Lindstein