Henrys hemmelighet

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Kristina Ohlsson er en av de beste svenske krimforfatterne akkurat nå.

Advokaten Martin Benner elsker antikviteter. Da hans venn Henry Schiller dør, får han et tilbud han ikke kan si nei til; å overta Henrys andel i en antikvitetsbutikk i New York. Men lykken blir kortvarig. Samtidig som Martin blir oppsøkt av en mann som hevder at Henry ble drept, skjønner han at han blir overvåket. Noen lusker rundt huset hans om natten og etterlater fotspor i snøen.
Martin tvinges inn i en heseblesende jakt på sannheten om Henry. For hvem var han egentlig? Og hva hendte den dagen han døde?
Henrys hemmelighet er en spennende og intrikat kriminalroman om hvordan spor fra fortiden ikke kan viskes bort. Det er også en fortelling om familielojalitet og samhold.
Det er den tredje boken om advokat Martin Benner, en frittstående fortsettelse av Lotus blues og Mios blues.

ISBN13 9788205532489

EAN 9788205532489

Genre Krim

Omtalt sted New York Stockholm

Martin Benner er advokat. Han har to venner, Magda og Henry i New York. Da Henry dør kjøper Martin seg inn i Henrys andel. I begravelsen til Henry, blir Martin oppsøkt av en mann som har noen merkelige påstander, han sier at Henry ble drept. Bestevennen til Martin, Lucy holder på å planlegge bryllup. Hun kjøper en flott bryllulpsgave til sin kommende ektemann. Hun vet ikke da hvilke konsekvenser det senere skal få.

Her er en bok som du bare må lese. Fin historie og genial løsning.

Les hele omtalen her

• "Sluttspill" av Daniel Cole