Tre kvinner

noveller

av (forfatter) og Øystein Vidnes (oversetter).

Skald 2017

I novellesyklusen «Tre kvinner» utforskar Robert Musil forholdet mellom mann og kvinne, og korleis dei prøver å frigjere seg frå krava til samfunnet, frå fordommar, maktspel, og overvinne alle avstandar. Vi møter tre ulike kvinner, bondejenta Grigia, adelskvinna frå seinmiddelalderens Portugal og arbeiderklassekvinna Tonka. Desse møta utløyser omveltingar i livet til personane, men akkurat korleis det hender, blir ei gåte som forteljaren prøver å løyse. Desse tre novellene har blitt feira som oppvisingar i stor skrivekunst, samstundes som forfattaren viser seg som ein presis analytikar av karakterane sitt mest intime sjelsliv, tett vevd inn i omgivnadene. Forfattaren skriv både konsentrert og poetisk, sensuelt og ironisk. Han gir historiene sine ein stor detaljrikdom som gir lesaren ei sanseleg oppleving, på same tid som han observerer personane med ein distanse som tillét han å sjå dei frå fleire ulike kantar. Robert Musil (1880-1942) vert sett på som ein av dei viktigaste forfattarane i den tyske modernismen, og er i dag mest kjend for det ufullenda hovudverket «Der Mann ohne Eigenschaften». Musil har vore samanlikna med forfattarar som Franz Kafka, Thomas Mann, James Joyce og Marcel Proust. Verka hans har hatt stor innverknad på seinare austerrikske forfattarar som Thomas Bernhard og Elfride Jelinek. Livsverket til den austerrikske forfattaren omfattar både romanar, novellesamlingar, drama og essays, og mange av verka speglar bakgrunnen hans frå naturvitskapen og psykologien.

Forlag Skald

Serie Skalds klassikarar

Genre Klassisk litteratur

Språk Nynorsk

Tildelt litteraturpris Kritikerprisen for beste oversettelse 2017

Målet for 2018 er minst 50 bøker.

• "Forvandlinga og andre forteljngar" av Franz Kafka
  • "For øvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges - roman" av Kyrre Andreassen