The blind man of Seville

HarperCollins 2003 Heftet

Dette er den første romanen om politiinspektør Javier Falcón. Det er påske i Sevilla. En restauranteier blir funnet bundet, kneblet og død foran tv-en sin. Han har sår som tyder på at han har kjempet for å komme seg løs for å slippe å se det som har blitt vist på tv-en. Konfrontert med dette grusomme åstedet, blir selv den rolige mordetterforskeren Javier Falcón skiplet. Hva kan ha vært så grusomt? Etterforskinga av offerets turbulente liv gjør at Falcón må foreta ei reise gjennom si egen fortid og sin avdøde fars brutalt ærlige dagbøker. Falcón skjønner at han ikke bare holder på med en jakt etter morderen, men også en søken etter sitt eget hjerte.

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2003

Omtalt sted Spania

Språk Engelsk

Denne boken gjorde meg hektet på krim. Alle bøkene om Falcon anbefales.

Jeff Javier Falcón 1

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

Jeg har virkelig håvet inn masse forskjellig på loppis i år, gleder meg til mye lesetid i påsken, og håper jeg har funnet noen skatter her...

Her er de beste krimbøkene! Gamle og nye. Felles for dem er at det er mer enn bare krim, det er god litteratur, også.

Krimbøker der handlingen foregår rundt påsketider.

• "I selskap med fremmede" av Robert Wilson
  • "De skjulte morderne" av Robert Wilson