Nullpunkt

av (forfatter) og Thomas Enger (forfatter).

Capitana 2018 Innbundet

Oslo 2018. Den tidligere langdistansedronningen Sonja Nordstrøm dukker aldri opp til lanseringen av sin omstridte selvbiografi EVIG ENER. Og da kjendisbloggeren Emma Ramm (24) oppsøker Nordstrøms ulåste hjem senere samme dag, finner hun spor etter basketak. Et startnummer, et 1-tall, er festet til Nordstrøms fjernsyn. Politiførstebetjent Alexander Blix (45) sliter fortsatt med ettervirkninger av en gisselsituasjon 19 år tidligere, der han skjøt og drepte faren til en fem år gammel jente. Han får jobben med å lede etterforskningen av forsvinningsmysteriet. Spor etter Nordstrøm dukker opp på ulike steder og til tidspunkt som virker å være del av en nøye uttenkt plan.

Omstendighetene tvinger Emma og Blix til å begynne å samarbeide. På hver sine måter forsøker de å avsløre og stoppe en metodisk og nådeløs drapsmann med en åpenbar appetitt på dramatikk. Han ønsker oppmerksomhet. Og han har bare så vidt satt i gang spillet ...

Forlag Capitana

Genre Thriller Politi og detektiver Krim

Boka er god, ingen tvil om det. Men den er så lik "Trollspeilet" av Tom Egeland, at jeg ble skikkelig skuffet. Jeg følte virkelig at jeg leste samme bok på nytt.

Også i år er målet å lese 52 bøker.

• "Rød desember" av Frits De Bourg
  • "Det innerste rommet" av Jørn Lier Horst