Mentalisten

av (forfatter), Henrik Fexeus (forfatter), Anne Ryg (oppleser) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Strawberry Publishing 2021 Lydfil

I en kjempesatsing fra Sverige skapes en ny etterforskerduo utenom det vanlige: politietterforskeren Mina Dabiri og mentalisten Vincent Walder fra Stockholm. Mentalisten er den første i en trilogi av selveste Camilla Läckberg, skrevet sammen med den kjente mentalisten Henrik Fexeus.

Mordet som setter det hele i gang er brutalt - en ung kvinne blir funnet i et sverdskap, gjennomboret fra alle kanter av sverdene lik en makaber parodi på det magiske trikset. Mina oppsøker mentalisten Vincent i et forsøk på å forstå morderens tenkemåte. Vincent lar seg fascinere av både Mina og saken hun etterforsker. Det er han som oppdager at tallet tre er risset inn på låret til den drepte kvinnen. Alt tyder på at det er en seriemorder de jakter på.

Både Mina og Vincent har tvangstanker de må holde i sjakk for å fungere, kanskje det er noe av grunnen til at de samarbeider så godt. Dette er den første boka i en serie på tre med dette etterforskerparet, og i løpet av de tre bøkene vil mørke hemmeligheter i deres bakgrunn bli avslørt. Bøkene kan leses frittstående.

Forlag Strawberry Publishing

Format Lydfil