La meg være

av (forfatter) og Ulrik Farestad (oversetter).

Cappelen Damm 2018 Innbundet

For et år siden valgte Caroline Johnson å avslutte livet sitt - et sjokkerende selvmord som utspilte seg nøyaktig likt ektemannens selvmord bare måneder tidligere. Datteren deres, Anna, sliter med å forholde seg til foreldrenes død.

Hun er fast bestemt på å finne ut hva som virkelig skjedde. Men ved å grave i fortiden setter hun i gang noe som ikke kan stoppes. Anna kommer snart til å oppdage at det i noen tilfeller er tryggere å la ting ligge ...

ISBN13 9788202577544

EAN 9788202577544

Genre Thriller

Omtalt sted Storbritannia

En av de beste bøkene jeg har lest på lang tid. Her er min link til omtale: Linken fører til min bokblogg

Alle har en trigger. Du har kanskje ikke funnet din, men det betyr ikke at den finnes.

Vi kan ikke endre fortiden, sier Mark vennlig. Vi kan bare endre hvordan viser på den, og hvordan den skal påvirke fremtiden vår.

Det sies at det er enklere å takle plutselige avskjeder, at de er mindre smertefulle. Folk tar feil. Man spares for smerten som følger av uttværede avskjeder og langvarig sykdom, men til gjengjeld er det skrekkelig når et liv blir borte uten forvarsel.

Vi stirrer på hverandre, og jeg tenker at moderskap er verdens best bevarte hemmelighet: ingen bøker, ingen filmer, ingen verdens råd kunne ha forberedt meg på den altoppslukende følelsen av å bety alt for en bitte liten person.

Sorgen er komplisert. Den minker og vokser og er så mangefasettert at jeg får vondt i hodet hvis jeg prøver å pille den fra hverandre.

Også i år er målet å lese 52 bøker.

Ei liste over alle bøker og lydbøker som slukes i år, samt korte kommentarar om kva eg syntes om dei

• "The marriage pact" av Michelle Richmond
  • "Ikke min familie" av C.L. Taylor