Hjemreise

Gyldendal 1994 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Delia konfronteres med sin families dystre fortid etter morens merkelige død. Romanen er en barndomserindring der ubehagelige og foruroligende minner dukker opp. Samtidig får Delia en større forståelse for det som har skjedd i fortiden og for sin egen identitet. Boken er forfatterens debutroman, og er hedret med to litterære priser; Elsa Morante-prisen og Premio Oplonti d'Oro.

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788205224766

EAN 9788205224766

Serie Vita

Når vi en sjelden gang møttes, foretrakk vi å tie om alt det vi hadde å si hverandre.

Min mor døde natten til den 23. mai, min fødselsdag, på kyststrekningen rett utenfor det stedet de kaller Spaccavento, noen få kilometer fra Minturno.

Heime hadde eg liggande ein del av desse bøkene, så eg tenkte eg skulle sette dei opp i ei liste.. så her er lista, lest og ulest..

Bøker utgitt i Gyldendal sin serie kalt vita, vet man ikke hva man skal lese er det bare å plukke en herfra.

Bøker fra Napoli og deromkring.