Grensen

en reise rundt Russland gjennom Nord-Korea, Kina, Mongolia, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Georgia, Ukraina, Hviterussland, Litauen, Polen, Latvia, Estland, Finland og Norge samt Nordøstpassasjen

Kagge 2017 Innbundet

Erika Fatland er en av Norges mest spennende sakprosaforfattere, anmelderrost, prisbelønnet og oversatt til flere språk. Hun fikk sitt store gjennombrudd med boka Sovjetistan i 2014. Nå har hun vært på en ny eventyrlig reise, denne gangen langs Russlands enorme grense - fra Nord-Korea i det fjerne Østen, langs Kaukasus, over Det kaspiske hav og Svartehavet. Vi blir med henne til Ukraina, der president Putin ekspanderer, og opp gjennom Øst-Europa, til vår egen grense mot Russland. Endelig tar hun båt gjennom nordøstpassasjen - en båtreise som har blitt mulig etter klimaendringene. Med kunnskap om landene og deres historie og gjennom menneskemøter viser Erika Fatland hvordan disse svært ulike landene alle påvirkes av sin mektige nabo.

Forlag Kagge

ISBN13 9788248920267

EAN 9788248920267

Omtalt sted Øst-Europa Asia

• "Nord - roman" av Merethe Lindstrøm
  • "Biskopens hemmelighet" av Tomm Kristiansen
  • "Tante Ulrikkes vei - roman" av Zeshan Shakar
  • "Seks dager i april - et historisk drama om kjærlighet, liv og død i slaget om Narvik 9.-14. april 1940" av Stein Arne Nistad
  • "Togdrømmer" av Denis Johnson
  • "Jeg nekter å tenke" av Lotta Elstad