Dei som flyktar og dei som blir

mellomår

av (forfatter) og Kristin Sørsdal (oversetter).

Samlaget 2016 Innbundet

Eit djuptpløyande portrett av ei verd i dramatisk endring

I den tredje boka i Napoli-kvartetten, Dei som flyktar og dei som blir, har dei to jentene frå Mi briljante venninne og Historia om det nye namnet blitt kvinner.

Elena giftar seg med ein akademikar og er ulykkeleg familiemor i Firenze, medan Lila kjempar for å overleve som lågtlønna fabrikkarbeidar, og tar del i 70-åras kamp for betre arbeidsvilkår og meir demokrati. Begge kvinnene har frå dei var barn forsøkt å unnsleppe livet i bydelen der dei vaks opp, eit liv i fattigdom og ufridom. No drøymer Elena likevel om det livet Lila har.

Dei som flyktar og dei som blir er ein roman om to kvinners liv i Italia på 70-talet, tiåret prega av arbeidarkamp, klassereise og kvinnefrigjering. Ein roman om eit vennskap som rommar kjærleik og hat, beundring og sjalusi, men som er så sterkt at ingen av dei to kvinnene er heilt seg sjølv utan den andre.

Napoli-kvartetten er eit storverk om vennskap mellom kvinner, men dette er også
forteljinga om Italia som nasjon og dei gjennomgripande endringane landet gjennomgår frå 1950-åra og fram til i dag.

Frå italiensk ved Kristin Sørsdal.

Forlag Samlaget

Serie Napoli-kvartetten (3)

Omtalt tid 1970-1979

Omtalt sted Italia

Språk Nynorsk

Italia 1970-tallet.

Lila og Lenù har blitt voksne og begge har fått barn. Elena har kommet seg opp og fram i forhold til Lila, men hun føler seg likevel underlegen venninnen i flere sammenhenger.
Begge strever på hver sin kant for mer demokrati og bedre arbeidsvilkår. Selv om de prøver å unngå hverandre, er de bundet sammen med usynlige bånd, og det er Lila Elena vender seg til når livet nesten ikke er til å holde ut.

Nok en gang klarer Ferrante å trollbinde meg. Det gledes til siste bok kommer på norsk.

Dette er den beste av de tre så langt, synes jeg. Mye dramatikk både på det personlige, relasjonelle og det politiske planet, glitrende skildret. Les gjerne mer i min bloggomtale .

Handlingen er interresant, men jeg synes boka blir for langtekkelig

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Vi skildrar alle livet vårt slik det passar oss best.

"Ser du? I eventyra gjer ein som ein vil, i det verkelege livet må ein gjere det ein kan."

Lila

"Bortsett frå dei ville augeblinkane då du elskar han og han trenger inn i deg, er ein mann alltid på utsida. Og derfor, etterpå, når du ikkje elskar han lenger, mislikar du tanken på at du ein gong i tida ville ha han. Han likte meg, eg likte han, det var det.

Hovudet, ja, der ligg det vonde, det er det utilfredse hovudet som gjer kroppen sjuk.

Folk døydde av vanskjøtsel, av korrupsjon, av overgrep, og likevel, kvar gong det var nytt val, gav folket entusiastisk støtta si til politikarar som gjorde livet deira utoleleg.

• Listeinnslag

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Bøker fra Napoli og deromkring.

• "Historia om det tapte barnet - moden alder - alderdom" av Elena Ferrante
  • "Historia om det nye namnet - unge år" av Elena Ferrante