Dei som flyktar og dei som blir

mellomår

av (forfatter) og Kristin Sørsdal (oversetter).

Samlaget 2016 Innbundet

Eit djuptpløyande portrett av ei verd i dramatisk endring

I den tredje boka i Napoli-kvartetten, Dei som flyktar og dei som blir, har dei to jentene frå Mi briljante venninne og Historia om det nye namnet blitt kvinner.

Elena giftar seg med ein akademikar og er ulykkeleg familiemor i Firenze, medan Lila kjempar for å overleve som lågtlønna fabrikkarbeidar, og tar del i 70-åras kamp for betre arbeidsvilkår og meir demokrati. Begge kvinnene har frå dei var barn forsøkt å unnsleppe livet i bydelen der dei vaks opp, eit liv i fattigdom og ufridom. No drøymer Elena likevel om det livet Lila har.

Dei som flyktar og dei som blir er ein roman om to kvinners liv i Italia på 70-talet, tiåret prega av arbeidarkamp, klassereise og kvinnefrigjering. Ein roman om eit vennskap som rommar kjærleik og hat, beundring og sjalusi, men som er så sterkt at ingen av dei to kvinnene er heilt seg sjølv utan den andre.

Napoli-kvartetten er eit storverk om vennskap mellom kvinner, men dette er også
forteljinga om Italia som nasjon og dei gjennomgripande endringane landet gjennomgår frå 1950-åra og fram til i dag.

Frå italiensk ved Kristin Sørsdal.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2016

Serie Napoli-kvartetten (3)

Omtalt tid 1970-1979

Omtalt sted Italia

Italia 1970-tallet.

Lila og Lenù har blitt voksne og begge har fått barn. Elena har kommet seg opp og fram i forhold til Lila, men hun føler seg likevel underlegen venninnen i flere sammenhenger.
Begge strever på hver sin kant for mer demokrati og bedre arbeidsvilkår. Selv om de prøver å unngå hverandre, er de bundet sammen med usynlige bånd, og det er Lila Elena vender seg til når livet nesten ikke er til å holde ut.

Nok en gang klarer Ferrante å trollbinde meg. Det gledes til siste bok kommer på norsk.

Dette er den beste av de tre så langt, synes jeg. Mye dramatikk både på det personlige, relasjonelle og det politiske planet, glitrende skildret. Les gjerne mer i min bloggomtale .

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk gidder å lese disse bøkene.... denne skulle være den beste av de fire.... den tok seg opp halvveis, og jeg trodde endelig at det skulle bli en god bok, men datt ned igjen på slutten.... Jeg vil kalle denne serien ungdomsbøker

Handlingen er interresant, men jeg synes boka blir for langtekkelig

"Ser du? I eventyra gjer ein som ein vil, i det verkelege livet må ein gjere det ein kan."

Lila

Vi skildrar alle livet vårt slik det passar oss best.

"Bortsett frå dei ville augeblinkane då du elskar han og han trenger inn i deg, er ein mann alltid på utsida. Og derfor, etterpå, når du ikkje elskar han lenger, mislikar du tanken på at du ein gong i tida ville ha han. Han likte meg, eg likte han, det var det.

Bli. Det var eit verb som alltid hadde forfølgt meg, men eg merka det for første gong ved det høvet. Eg ville bli endå eg aldri hadde visst kva. Og eg var blitt, det var sikkert, men utan eit objekt, utan ein verkeleg lidenskap, utan ein målretta ambisjon. Eg hadde ønskt å bli noko - sjå det var saka - berre fordi eg frykta at Lila ville bli nokon, og at eg ville bli hengande igjen. Min måte å bli på, var å bli i kjølvatnet hennar. Eg måtte begynne å bli på nytt, men for meg sjølv, utanfor henne.

Hovudet, ja, der ligg det vonde, det er det utilfredse hovudet som gjer kroppen sjuk.

For de som ønsker å lese nynorsk

• Listeinnslag

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Lest i 2016

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

• "Historia om det tapte barnet - moden alder - alderdom" av Elena Ferrante
  • "Den dunkle dottera - roman" av Elena Ferrante