Engler i LA

av (forfatter) og Astrid E. Sauge (gjendikter).

Damm 2004 Heftet

I motsetning til sine søstre Rachel og Claire har Maggie Walsh alltid vært rolig og fornuftig. Helt til hun forlater ektemannen og drar til Hollywood. I LA bor Maggie hos sin beste venn, Emily, og hun begynner å gjøre ting hun aldri har gjort før. Etter hvert oppdager Maggie hva hun vil i livet, og hvorfor hun forlot ektemannen.

Om få minutter vil vi lande i Los Angeles. Vennligst sørg for at seteryggen er rettet opp, at du veier mindre enn førtifem kilo, og at du har en perfekt tanngard.

Maggie har alltid vært den snille piken i Walsh-familien. Hun tror hun er lykkelig gift - helt til hun oppdager at hennes kjekke, men kjedelige Garv har en annen kvinne. Og hun tror hun har en trygg jobb - helt til hun en dag får sparken.
Når venninnen Emily ber henne komme til Los Angeles, våger Maggie spranget. I L.A. møter hun en helt ny verden, full av unge, desperate lykkejegere som slåss om gullkantede filmkontrakter. Blant Hollywoods partyløver, primadonnaer og palmetrær prøver Maggie å finne seg selv og å få orden på livet sitt. Det blir ingen lett oppgave.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204097996

EAN 9788204097996

Omtalt sted Los Angeles

Läser den svenska översättningen "Änglar".

Alt for mange sider med alt for lite handling.

Men da morgenen kom, var tungen min så tørr at det kjentes som om den var klistret fast til ganen med superlim. Automatisk strakte jeg ut hånden etter vannglasset og drakk alt sammen i en lang slurk. Først da den siste av dem gled ned i halsen min, husket jeg det. Kontaktlinsene mine. Jeg hadde drukket kontaktlinsene mine.

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

Dette er en liste over bøker jeg har lest i år. Den kommer til å bli oppdatert underveis.

Egentlig bare alt jeg har lest oppigjennom...det som er verdt å nevne riktignok. Hukommelsen min er elendig, så jeg husker sikkert ikke alt en gang=)Mye av dette ble lest sene nattetimer i en liten, blå brakke da jeg jobbet nattevakt som vekter på ubåthavna i Kristiansand, på ferieturer eller under dyna.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Under the duvet - notes on high heels, movie deals, wagon wheels, shoes, reviews, having the blues, builders, babies, families and other calamities" av Marian Keyes
  • "En sak har minst tre sider" av Marian Keyes
  • "For god til å være sann" av Marian Keyes