Sushi for nybegynnere

av (forfatter) og Linda Marie Vikaune (oversetter).

Damm 2004 Innbundet

Boka handler om tre kvinner som er på jakt etter lykken. Lisa Edwards føler at hun blir deportert når hun blir sendt til Dublin som redaktør for det nye ukebladet Colleen. Ashling Kennedy er assisterende redaktør i Colleen, og hun føler at noe mangler i livet sitt. Hun misunner venninna Clodagh, som lever i drømmehuset med drømmeprinsen og deres to barn. Clodagh er imidlertid heller ikke fornøyd, og i det siste har hun hatt veldig lyst til å kysse en frosk for å se om hun kan finne en ny prins.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204096913

EAN 9788204096913

Omtalt sted Dublin

Veldig utypisk bok for meg å lese, men det var helt greit! En fin bok å lese hvis man ønsker en pause fra tunge temaer og "skjulte betydninger". Full av klisjéer, snørr og tårer, romantikk, uvennskap og irriterende personligheter. Samtidig har forfatteren klart å flette inn depresjon og hvordan dette er for de som går gjennom det, og deres nærmeste. Dette tilfører boka en seriøsitet som man ikke venter av denne type litteratur.

Dette var en herlig bok, skrevet på en lettlest og god måte. Les hele omtalen min her

Og siden han var nesten to meter høy og hadde de mest utstående øyne hun noen gang hadde sett på noen som ikke nettopp hadde blitt kvalt, klarte hun å snakke litt med han også.

Clodagh var en gudinne i hans øyne, men hvis hun likte Simply Red, ble han nok tvunget til å revurdere det. For ingen gudinne kunne vel ha så dårlig musikksmak?

Uthevet tekst

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Under the duvet - notes on high heels, movie deals, wagon wheels, shoes, reviews, having the blues, builders, babies, families and other calamities" av Marian Keyes
  • "Lucy Sullivan skal gifte seg" av Marian Keyes
  • "Anybody Out There?" av Marian Keyes