En gatekatt ved navn Bob

av (forfatter) og Kristina Quintano (gjendikter).

Bastion 2013 Innbundet

James har i 10 år levd fra hånd til munn som gatesanger i London, da katten Bob plutselig smyger seg inn i hans liv. Et kjæledyr og en ekstra munn å mette er det siste James føler han trenger. Det viser seg snart at han tar feil. Bob er nettopp det James trenger, og snart er den rødbrandete katten i ferd med å endre James' liv. En sann, rørende og oppløftende historie fra Londons harde gater.

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2013

Genre Personlige beretninger

Omtalt sted London

Omtalt person James Bowen

Det er lenge siden jeg har lest en så gripende og koselig bok som denne. Det gjør godt i kropp og sjel å slippe en slik bok innenfor.

Gripende, hjertevarm, koselig, morsom og tragisk. En herlig bok.om katten Bob og hans "eier" og livet på gaten i London.Gråt gjorde jeg også. Anbefales varmt

For en nydelig bok, jeg ble helt rørt. Jeg som er dyr elsker og har fire katter, kunne kjenne meg så godt igjen i boka i forhold til katten oppførsel. For en rørende bok, måtte lese hvordan det gikk videre rett og slett. En bok som det er lett å bli glad i. Greit språk og historien vil jeg lenge huske. Boka sender ut viktige budskaper, som flere bør å tenke over. For min del blir det terningkast seks, boka hadde alt jeg ser etter i boka. Den fenget meg og hadde et troverdig tema.

En varm og ikke minst nyanserende bok med et hint av spenning. Gjennom å bruke boken til å fortelle om seg selv ved siden av opplevelsene med katten som strengt tatt innehar rollen som hovedperson i den, har jeg fått bredere kunnskap om hvordan ett menneske kan havne på utsiden av samfunnet - dessverre! Jeg vil dessuten aldri se på katter på den samme måten som tidligere etter å ha lest denne boken, jeg vil både elske og ønske dem enda høyere enn før. Bokorm eller ikke, les denne boken! Den vil gjøre deg godt.

En nydelig og rørende bok, som flyter lett avgårde. Anbefales!

Les gjerne Blogginnlegget mitt

Måten en del mennesker behandler kjæledyrene sine på, gjør meg skikkelig forbannet.

Han var en gatekatt. Du kan ta katten bort fra gata, men du kan ikke ta gata ut av katten.

Det slo meg en dag at Bob var i ferd med å bli en moteløve. Han hadde stadig på seg en eller anne ny kreasjon en snill sjel hadde laget til ham. Det ga ny mening til uttrykket "catwalk".

De avhengige kreftene er definitivt sterkere enn de som får deg til å slutte.

Jeg trengte ikke hjelp til å rote til livet mitt. Det klarte jeg utmerket godt på egen hånd.

Har begynt å legge merke til hvor mange bøker det er som har dyr i tittelen, Dette fikk jeg lyst til å "forske litt i" Og slik ble denne listen til :) Prøver å holde meg til bøker jeg eier, har lest eller har lyst til å lese. Er så mange, at jeg velger et av hvert dyr.

Dette er begynnelsen på en liste; noen av bøkene er lest, noen skal leses mens andre er jeg nysgjerrig på.

Jeg har planer om å lese krim, noe jeg sjeldent gjør. Disse bøkene er med på krimlista mi

• Stormen av Frode Granhus
  • Marco-effekten av Jussi Adler-Olsen
  • De usynlige av Stef Penney

På ekstralista har jeg

• Faen ta skjebnen av John Green (har tyvstartet på den, forresten)
  • En gatekatt ved navn Bob

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

• "En gave fra Bob" av James Bowen
  • "The world according to Bob" av James Bowen
  • "Dewey - bibliotekkatten som erobret småbyen og tok en hel verden med storm" av Vicki Myron
  • "Kaffe med musikk" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Svindel og multelikør" av Catharina Ingelman-Sundberg