Det mørke tårn 1

revolvermannen

av (forfatter), Michael Wehlan (illustratør) og Vibeke Ekeland Grønn (oversetter).

Damm 2005 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Roland av Gilead forfølger "Mannen i svart" inn i en øde verden som på skremmende vis gjenspeiler vår egen verden.

"Revolvermannen" er første bok i Stephen Kings myteomspunne serie "Det mørke tårn". I "Revolvermannen", introduseres vi for en av Kings mest mystiske og sagnomsuste helter: Roland av Gilead, den siste revolvermann. Vi følger Rolands ensomme, intense jakt på den sortkledde; en søken etter kunnskap om Det mørke tårn, hans endelige mål. Den fengslende turen gjennom ørkenen, reisen inn i det gode og det onde, jakten på den sortkledde, mennesker han treffer på ferden - alt sammen er del av et gripende drama som på samme tid er realistisk og uvirkelig.
Boka kom første gang ut i 1982.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788204114204

EAN 9788204114204

Genre Fantastisk litteratur

Hos NPR har leserne stemt frem de 100 beste romanene innen science fiction og fantasy. Her er resultatet, rangert etter antall stemmer.

Nokre bra serier som er Ferdige ;), du slepp å vente. Det er mykje episk der ute, da også mykje dritt. Disse er veldig bra.

Ettersom jeg altfor sjelden har nok timer i døgnet til å lese det jeg har virkelig lyst til, trenger jeg en liste over hva jeg skal kose meg med i juleferien :) En del leser jeg om igjen, man får safe når man har bare en uke fri :)

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

• "Det mørke tårn II - de utvalgte" av Stephen King
  • "Det mørke tårn III - ødemarken" av Stephen King