Det mørke tårn VII

det mørke tårn

av (forfatter), Michael Whelan (illustratør) og Johann Grip (gjendikter).

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Den lange reisen mot Det mørke tårn er inne i den avgjørende fasen. Roland og hans ka-tet reiser gjennom en frossen ødemark og møter hindringer ingen har kunnet forutse. Den karmosinrøde kongen venter på dem i Tårnet og Mordred kan slå til mot Roland når som helst.

Den syvende og siste boken i Stephen Kings storslåtte fantasyserie Det mørke tårn er Rolands ka-tet spredt og kjemper mot det onde i forskjellige verdener. Susannah og Mia deler ikke lenger den samme kroppen, men er sammen når Mia føder Rolands groteske avkom, et sort monster som kan skifte ham fra edderkopp til menneske. Monsteret tar navnet Mordred, og mens han vokser og blir farligere, forstår han at Roland ikke er hans eneste far. På mystisk vis er Mordred også sønn av Den karmosinrøde kongen. Drevet av et vanvittig raseri mot sin hvite far, tar Mordred opp jakten på Roland og hans venner.
Den lange reisen mot Det mørke tårn er inne i den avgjørende fasen. Roland og hans ka-tet reiser gjennom en frossen ødemark og møter hindringer som ingen har kunnet forutse - grusomheter som bare kan bekjempes med tapperhet og klarsyn. Den karmosinrøde kongen venter på dem i Tårnet, og Mordred kan slå til mot Roland når som helst på veien.

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788202326210