Black house

av (forfatter), Peter Straub (forfatter) og Steinar Moe (gjendikter).

Aschehoug 2005 Innbundet

Tre barn har blitt tatt av et monster med sansen for barnekjøtt, og som går under navnet "Fiskeren" etter en legendarisk morder. Det lokale politiet har aldri opplevd noe lignende og har ingen ting å stille opp med. Deres eneste håp er den tidligere detektiven Jack Sawyer, mannen som løste deres forrige sak. Men plaget med syner fra en annen verden, har Jack trukket seg tilbake, også for å unngå akkurat slike forferdelige saker som denne, og etter å ha fått et innblikk i galskapen i denne saken, holder han seg langt unna.

I den tilsynelatende idylliske byen French Landing i Wisconsin herjer en seriemorder som kaller seg Fiskeren. Han bortfører og dreper barn. Politiet er desperat og tilkaller den tidligere politietterforskeren Jack Sawyer.
Tolv år gammel reiste Sawyer til en verden parallell med vår egen, Territoriene, for å hente talismanen, som redder både hans døende mor og hennes dobbeltgjenger, dronning Laura. Denne gangen er Jacks oppdrag minst like farlig. Han gir seg av sted til Territoriene på en uforsonlig morderjakt, og han skjønner snart at bak Fiskeren finnes en enda ondere figur: Den Røde Kongen.
Black House - som er en frittstående fortsettelse av Talismanen - er en fantasyroman full av skrekkinnslag og referanser til så ulike forfattere som Charles Dickens og Edgar Allen Poe.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203207464

EAN 9788203207464

Genre Grøssere

What you love, you must love all the harder because someday it will be gone.

Ka is a friend to evil ås well as good. It embraces both.

Bøker med en farge i tittelen. Jeg har ikke tatt med bøker der fargen er inni et lengre ord.
Kom gjerne med flere bøker.

• "Danse macabre" av Stephen King
  • "The Regulators" av Richard Bachman