The dark tower I

The gunslinger

New English Library 2003 Heftet

Roland av Gilead forfølger "Mannen i svart" inn i en øde verden som på skremmende vis gjenspeiler vår egen verden.

Forlag New English Library

Utgivelsesår 2003

Genre Fantastisk litteratur

Språk Engelsk

Historien rundt Roland og hans ka-tet (skjebnefelleskap) dekker et helt univers, både som episk fortelling, (det vil si at forfatteren har skapt en egen verden hvor handlingen er lagt), og som det universet Kings bøker befinner seg i. Jeg sier at dette er mine favorittbøker, men de er også mange andres favorittbøker. De blir regnet blant de store episke verkene innen fantasy på linje med Ringenes Herre, Harry Potter og Game of Thrones.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Hos NPR har leserne stemt frem de 100 beste romanene innen science fiction og fantasy. Her er resultatet, rangert etter antall stemmer.

Nokre bra serier som er Ferdige ;), du slepp å vente. Det er mykje episk der ute, da også mykje dritt. Disse er veldig bra.

Ettersom jeg altfor sjelden har nok timer i døgnet til å lese det jeg har virkelig lyst til, trenger jeg en liste over hva jeg skal kose meg med i juleferien :) En del leser jeg om igjen, man får safe når man har bare en uke fri :)

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.