Talismanen

av (forfatter), Peter Straub (forfatter) og Steinar Moe (gjendikter).

Aschehoug 2004 Innbundet

Jack Sawyer legger ut på en reise tvers over Amerika for å finne talismanen som kan redde moren fra å dø. Han føres inn i et område med vold, overraskelser og kamper mellom det gode og det onde i et mytisk landskap.

12 år gamle Jack Sawyer begir seg ut på en helt spesiell og skremmende reise. Han må finne talismanen. Bare talismanen kan redde hans dødssyke mor og bekjempe fienden som er ute etter å ødelegge dem. For å nå sitt mål, må Jack ikke bare komme seg tvers over USA, han må også gjennom de mystiske og truede territoriene, en verden parallell med vår egen, der det pågår en stadig kamp mellom det gode og det onde. Jack støter på "maker", merkelige refleksjoner av mennesker han kjenner - ikke minst den døende dronning Laura, "maken" til hans egen mor. Men bare noen få kan bevege seg fra den ene verden til den andre, som Jacks tidligere far, hans onde onkel, og Jack selv. Jack blir hele tiden utfordret av skrekkinngytende opplevelser, og tiden er i ferd med å renne ut.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788203207471