Blodmåne

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Goliat forl. 2018 Innbundet

Det er en iskald Københavnsk vinter som politiassistent Jeppe Kørner vender hjem til etter en lang reise. Med seg fra turen har han fornyet livsglede og en meget ung kjæreste. Men det tar ikke lang tid før den danske vinterkulden fordamper bort feriestemningen. En mann blir funnet død i en snøfonn i Ørstedparken. Politiet tror at det dreier seg om en hjemløs som har fryst i hjel. Da det viser seg at mannen som har blitt myrdet på bestialsk vis, er en kjent personlighet innenfor moteverdenen, må politiet revurdere saken. I Blodmåne overtar Jeppe og hans kollega, Anette Werner, drapsetterforskningen. Jeppe kjenner ikke den drepte mannen i det hele tatt, men det gjorde hans gode venn, skuespilleren Johannes Ledmark. Men Johannes er forsvunnet i løse lufta. Er Jeppes beste venn i fare eller skyldig i en forbrytelse? Tingene er ikke alltid som de ser ut. Det vet den pensjonerte snushanen Esther de Laurenti bedre enn noen annen, og starter sin egen etterforskning. Blodmåne er den frittstående fortsettelsen i Katrine Engbergs serie om Jeppe Kørner og Anette Werner.

Forlag Goliat forl.

Omtalt sted København

Jeg liker denne forfatteren bare bedre og bedre! Synd hun har kommet med bare to bøker så langt. Særlig godt liker jeg den nysgjerrige pensjonisten Esther de Laurenti som stikker nesa si borti alt! Synd det varer en stund før neste bok kommer på norsk...

Her er min omtale av Blodmåne. Linken fører til min bokblogg.