Den andre søsteren

av (forfatter), Peter Nyström (forfatter) og Fartein Døvle Jonassen (oversetter).

Kagge 2022 Innbundet

Tidligere FBI-agent John Adderley får en ny mordsak å løse i den svenske byen Karlstad. Samtidig må han flykte fra gamle fiender.

Alicia Bjelke er en ung kvinne med et ansikt så vansiret at folk rygger tilbake når de ser henne. Hun er hjernen bak en banebrytende dating-tjeneste som hun startet sammen med søsteren Stella, men det er bare vakre Stella som synes i rampelyset. Inntil hun en dag blir funnet død. Alicias liv blir snudd på hodet - og hun forstår at hun er morderens neste offer.
Saken tildeles den forhenværende FBI-agenten John Adderley, som befinner seg i Karlstad under ny identitet. John jages av skygger fra sitt tidligere liv og blir nødt til å forlate Sverige for å overleve. Men igjen snur spillet. Han må ta et oppgjør med fortiden én gang for alle, og da viser mordetterforskningen seg å tilby en uventet mulighet.

Med andre bok i serien om John Adderley viser radarparet Mohlin & Nyström hvorfor de er Sveriges nye krimyndlinger.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2022

Serie John Adderley (2)

Genre Agenter og spioner Krim

Omtalt sted Sverige

Andre bok om John Adderley.

Stella og Alicia er søstre, og sammen har de startet en nytenkende datingtjeneste. Stella, som er smellvakker og ekstrovert, er firmaets ansikt utad. Alicia, som har et ansikt som skremmer livskiten ut av folk, er geniet bak det hele.
Da Stella blir funnet drept på bestialsk vis, faller Alicias verden sammen. Hun hadde bare Stella, og Alicia frykter at hun er drapsmannens neste offer.

Det er John Adderley som skal prøve å løse den brutale drapssaken, men han har egentlig ikke tid. Fortiden har innhentet ham, og aller helst burde han flykte fra Sverige fortere enn svint. Men, så tar etterforskningen en uventet vending, som han kan bruke til sin fordel.

Spennende og underholdene krim.

Spennende!

Egen liste over leste bøker

• "Den tause fuglen" av Peter Mohlin
  • "Ett skritt fra døden" av Lisa Gardner