Vi som elsket Jesus - og forsatt gjør det

av (redaktør).

Hermon 2010 Heftet

I denne boken forteller bidragsyterne om sine positive og negative erfaringer med kristen tro.

Å være menneske er ikke alltid lett, for problemer møter vi alle før eller senere i livet. I vanskelige situasjoner er det en styrke og et privilegium å kunne gå til Jesus, og mange er de som har opplevd at den virkelige hjelpen finnes hos Ham. Dette er noe bidragsyterne i denne boken også har erfart i til dels svært utfordrende livssituasjoner! Alle har sin historie å fortelle. Mange har gjort hjerteskjærende erfaringer. Og nettopp det er et poeng: Livet er ikke bare en dans på roser! Jesus lover oss ikke et lett og overfladisk liv uten vanskeligheter, men Han har lovet å være med oss alle dager! Flere av menneskene vi møter i boken, kunne lett ha vendt Gud ryggen, men de har valgt å fortsette å elske Jesus og har opplevd Hans inngripen, trøst og trygghet når det var som mørkest i livet.

Forlag Hermon

ISBN13 9788230208175

EAN 9788230208175

Gjennom livets harde prøvelser har jeg fått merke at jeg har en tro som tåler livet. Ja, en tro som er større enn livet, og som kan romme hele livsvirkeligheten - på godt og vondt." (Fra kapittelet "Troen tåler livet" av Pål Kr.B. Helmersen)

Det er ingen prestert tro, men en gitt og mottatt tro. Det er en tro som ikke bare viser sin ekthet ved hva den utretter, men også ved det den utholder." (Fra kapittelet "Troen tåler livet" av Pål Kr.B. Helmersen)

Bøker som omhandler psykisk helse:

Selvmord, Psykiatri, Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst, Selvskading, Spiseforstyrrelser, ADHD, Rus, Ungdom, Voksne, Barn, Pårørende, Dissosiativ lidelse, Alkohol, Mani, Depresjon, osv

Jeg har tidligere laget en liste om temaet, men da med "alle" bøker jeg kan finne om temaet. Nå lager jeg en med bare dem jeg har lest.
Den andre listen finner du her: http://bokelskere.no/lister/87203/

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

• "Fra asken til ilden" av Hege Arstad
  • "Kors på halsen - tre søstre om selvskading" av Camilla Heiberg Nilssen
  • "Lykketyvene - hvordan overkomme depresjon" av Torkil Berge
  • "Gal - jeg? - nei, bare litt spiseforstyrret" av Hege Arstad
  • "Ufattelig kjærlighet" av Francine Rivers
  • "Jeg vil ikke dø, jeg vil bare ikke leve" av Ann Heberlein
  • "Unyttig som en rose" av Arnhild Lauveng
  • "Sebrapiken" av Sofia Åkerman
  • "Bibelen - Den hellige skrift"
  • "Dr. Zhivago" av Boris Pasternak
  • "Prozac nation - ung og deprimert i USA" av Elizabeth Wurtzel