Når englene gråter

Cappelen Damm 2012 Heftet

Maren virker sterk utad, men innvendig er hun tom. Olaug trøster og hjelper, og Lina viser forståelse. Trond er den som kjenner henne best, og han er nesten alltid ved hennes side.

ISBN13 9788202372576

EAN 9788202372576

Serie Morshjerte (16)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1918-1939

Jeg har lett for å leve meg inn i bøker jeg leser, spesielt når jeg leser seriebøker. Allikevel er det få ganger jeg lever meg så godt inn i bøker som når jeg leser Morshjerte, og bok nummer 16 var ikke noe unntak. Jeg gråt meg gjennom sorgen sammen med Maren, og jeg smiler for meg selv og blir varm i hjertet av veslevoksne Oda. Gleder meg til fortsettelsen!

Og man får ingenting gratis her i livet. Alt koster. Visse ting mer enn andre, la hun sakte til.

Det er lov å vara lei seg, Oda. Ingen er glad heile tida. Men det som er bra, er at ein har nokon som kan trøste seg når ein vert så lei seg

Eit hus er berre eit hus, sa han. Det er dei som bur der som skaper det. I det her huset var det Elise som skapte livet og hyggen. På eit vis føles det som eit dødt hus for meg no, når ho ikkje lenger er der.

Mamma gret, pappa, sa Oda med tynn stemme. Det gjer vi all, når vi er lei oss, sa Trond lavt. Det er det beste vi kan gjer, det, når vi er lei oss. Det er derfor vi har tårer, av di vi skal få gråte dem når vi har det vondt inni oss.

Du liker å søng Oda? Ja, det er det e vil. Og det er det e skal og, la hun til. Det er bestemt,det. Bestemt, smilte Maren. Kem som har bestemt ddet? Er det du? Nei, det er Gud. Gud?Korleis kan du veta at Gud har bestemt det? Fordi han sa det,vel.

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

• "Det som ikke er ditt" av Anne-Lise Boge
  • "Frostskadd sangfugl" av Anne-Lise Boge