Blomstringstid

Cappelen Damm 2011 Heftet

Landvik, 1933. Maren finner Thorleif bevisstløs utenfor døren. Det får henne til å tenke gjennom forholdet hun har til ham. Olaugs fødsel er i gang, og Maren blir tilkalt til Lia. Det skal vise seg å blir en dramatisk fødsel.

ISBN13 9788202342869

EAN 9788202342869

Serie Morshjerte (14)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1918-1939

Han hadde tatt henne med til stjernene, hadde fulgt henne over regnbuen og elsket henne så hun trudde hun kom til å dø av det.

Hun nynnet videre . Ingen spesiell sang, bare toner som kom til henne. Hun forsøkte å nynne sin kjærlighet inn i barnekroppen, håpet at tonene kanskje kunne si Oda mer enn de tomme ordene.

Forresten trengte de Elise alle sammen. Hun hadde vært et godt menneske. Det var mye hennes fortjeneste at det hadde ordnet seg så bra for Oda og henne, tenkte Maren. Elise kunne ha slått seg vrang og forsøkt å ødelegge kontakten mellom Oda og Trond da sannheten om Odas tilblivelse kom for dagen.I stedet var det hun som hadde fått til den store forsoningen. Hun hadde tatt dem alle til seg, varm, sjenerøs og tilgivende. Det var mye å takke Elise for. Mye å lære ved hennes eksempel.

Det er meg han har vært glad i, meg han har valgt, meg han har levd med. Men det er deg han har elsket,hele sitt liv.

E minnest at mor mi brukte å si at ingen kunna stopp sorgens fugler i å fly over hauet på oss, men vi kunn sjå til at dem ikkje bygd reir i håret vårt.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Det som ikke er ditt" av Anne-Lise Boge
  • "Løgnens pris" av Anne-Lise Boge