Det skjøre livet

Cappelen Damm 2011 Heftet

Forholdet mellom Thorleif og Maren er ikke som før, og det blir ikke bedre når Linas lille datter kommer for å bo hos dem.

ISBN13 9788202342821

EAN 9788202342821

Serie Morshjerte (10)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1918-1939

Men det var ikke bare døden som kunne endre livet totalt fra et øyeblikk til det neste. Det kunne sannheten også, hvis den ikke tålte dagens lys og likevel kom frem.

Hun Nikket stumt og begynt å famle i vesken sin, dro opp esken med ringen.. E fekk ikkje gitt deg den her sist, Trond, men du lyt tak den att. E kan ikkje... e forklart deg da det sist, at e ikkje kan tak imot den.Hun holdt eskenfrem mot ham, kikket fort opp og følte at hun sank inn i det dypblå blikket hans. Men e vil at du skal ha den, Maren. E vil at du allveg skal ha noko som minner deg om det vi to hadd ialg. For meg betydd det noke e alder kan glømme - noko e alder vil glømme. Men e kan ikke... Gjøm den sa han sakte. Kan hende får du snart ei lita dotter. Med tida kan du gje ringen til ho. Kan hende er det ein lykkering, ein ring som vil gjer at ho finn den kjærligheta som vi to alder fekk oppleve. Den som varer for alltid, som blir der dypt inni ein, sjølv om livet må gå vidar. Dotter mi? hvisket maren hest. Ja, e trur du bær på ei lita dråk,sa han og streifet den bare armen hennes med en varm hånd. Hun for sammen og flyttet seg lenger til sin side av benken.Ho skulle vore mi, forsatte Trond, men slik vart det ikkje. Likvel, ho vil vara ein del av deg. Så gje ho ringen, Maren. Frå ein som elska moren hennes, la han til og reiste seg. Han forsvant like fort og brått som han hadde kommet. Maren satt tilbake med hamrende hjerte og klemte om esken med ringen. Den ringen som Jenny, datteren hans, skulle hatt!

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Forventningens sommer" av Anne-Lise Boge
  • "Ulmende glør" av Anne-Lise Boge