Høstoffer

av (forfatter) og Nina M. Due (oversetter).

Schibsted 2010 Innbundet

Den hensynsløse advokaten Jerry Petersson blir funnet drept i vollgraven til slottet som han nylig har kjøpt. Kriminaletterforsker Malin Fors mistenker slottets tidligere eiere, men for å løse saka blir han nødt til å finne ut hvem Jerry Petersson egentlig var bak pengene, de dyre dressene og kunsten. Dette den tredje boka om Malin Fors.

Mons Kallentoft Høstoffer Regnet øser ned over slottet Skogså utenfor Linköping; de tunge dråpene slår over jordene og hamrer mot kroppen som flyter i vollgraven. Det er den nye eieren av slottet som har endt sine dager der - den hensynsløse advokaten Jerry Petersson. Kriminaletterforsker Malin Fors mistenker raskt de tidligere eierne, den høyadelige familien Fågelsjö som neppe har solgt unna slektens arnested til jyplingen Petersson med glede. Men hvem var egentlig Jerry Petersson bak alle pengene, de dyre dressene og kunsten? Dette er tredje del i Mons Kallentofts serie om drapsetterforsker Malin Fors ved politiet i Linköping. Serien ble innledet med den kritikerroste boken Midtvinterblod, som kom på norsk i 2008 - og oppfølgeren Sommerdøden, som lå mange uker på bestselgerlisten sommeren 2009.

Forlag Schibsted

Serie Malin Fors (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Jeg slet litt med første halvdel i første boken i denne serien,var på vei til å i opp,men gav den en sjanse,og har nå lest 3 av de,og synes de er veldig spennende :-)

Bøkene er spennende og ok. Jeg personlig irriterer meg kraftig over at "de døde" kommuniserer til leseren.

Både levande och döda talar eller tänker högt i den här boken, och många är de dessutom. Lätt att blanda ihop tyvärr, men skildringarna av mobbning och föräldravåld är så ingående gjorda att författaren måste ha egna erfarenheter av det alternativt gjort ett mycket grundligt researcharbete för att kunna skriva så insiktsfullt. Huvudpersonen super vidare och nu dyker en ny fråga upp; Vad är det som har gjort att hennes mamma är så konstig och kärlekslös mot sitt enda barn? Vad är det som döljs för Malin?
Jag kommer nu att direkt fortsätta med den fjärde boken i serien.

Hun trenger stabilitet nå, Malin, visshet om at denne verden er god og vil oss mennseker vel, for selv om hun klarer seg, så er det vår plikt å spare henne for møtet med ondskapen, å gi henne troen på det gode.

Bøker som har cover som får meg iallefall til å lese baksiden av boka i butikken/biblioteket. (Blå og rød nyanser er tydeligvis nøkkelen når det gjelder meg!)

Liste over bøkar eg les i 2011 og ein kortkort meining om dei.

Jeg kan ikke vente med å komme i gang!! =)

Her er krimbøker jeg har kost meg med!

• "Den femte årstiden" av Mons Kallentoft
  • "Vårlik" av Mons Kallentoft