Engler i vann

av (forfatter) og Kurt Hanssen (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den sjette boka om Malin Fors.

Politiinspektør Malin Fors er tilbake. Besatt. Stadig på flukt fra seg selv, oppslukt av arbeidet.

En onsdag i september blir Malin Fors tilkalt til et av de finere nabolagene i Linköping. Et gift par er funnet myrdet i boblebadet sitt. Deres fem år gamle adoptivdatter Ella er forsvunnet. Søket etter den lille jenta blir intensivt, og Malin og hennes kollegaer dras inn i en situasjon der grensene er utydelige. Mellom døde og levende, mellom godt og vondt.
Malin Fors er sær, ordentlig, intuitiv og intelligent. Besatt. Stadig på flukt fra seg selv. Etterforskningen tvinger henne til å konfrontere sine egne demoner, og lysten på å la alkoholen viske ut virkeligheten er sterkere enn noensinne. Men de dødes stemmer lar henne ikke være i fred, og hun vet at hun ikke kan gi opp. Hun kan ikke svikte Ella.
Dette er Kallentofts sjette roman og den første i en ny serie med Malin Fors i hovedrollen.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205434738

EAN 9788205434738

Serie Malin Fors (6)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Ble litt underlig da jeg leste på smussomslag at denne var 1. bok i en ny serie om Malin Fors, da det vitterlig er kommet 5 allerede. Men det får forlaget evt ta skylden for. Ok krim, men nå er jeg lei alkoholproblemet til hovedpersonen; enten får hun drikke seg i hjel, eller holde opp. Og alle "drømmene" ble bladd over, er kanskje litt lei, ubevisst, av Kallentofts skrivemåte?

Torsten Wahlund läser det svenska originalet "Vattenänglar" på ett som vanligt föredömligt sätt.
Sammansatt deckare som får en att tänka efter, men döingar och tillfångatagna pratar och rör ihop det hela.

Det kommer stadig nye bøker jeg bare må ha og ønskelista blir stadig lengre og lengre. Siden jeg fortsatt har mange bøker som ligger i lesekø, haster det jo ikke med å kjøpe flere bøker.... men.... må ha det, bare må ha det! Bøker kjøpt pr. 25/12 :)

Lest 2013

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Sjeler av vind" av Mons Kallentoft
  • "Den femte årstiden" av Mons Kallentoft